Wanneer zijn schoenen te klein?

Kijk.. ik heb hele leuk laarzen sinds kort. Ik was bij de winkel geweest en vroeg of ze goed zaten. De verkoopster zei dat ze goed zaten. Mijn grote teen zeg maar komt nu tegen voorkant aan.. een klein beetje dan en ook precies maar aan één kant. De rest van me tenen namelijk niet. Ik vertelde dit aan de verkoopster en die zei dat dit juist goed was omdat je er anders in zou gaan gleiden en ieder wel een wat grotere en een wat kleinere voet heeft.
Nu vraag ik me af of dit echt wel goed is dat me grote teen net ietsje tegen de voorkant aan komt.
Me laarzen zitten verder trouwens erg goed.

Hahaha!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
38.9K

Het beste antwoord

je moet met schoenen passen altijd kijken naar de grootste voet en die mag inderdaad dan wel net de voorkant raken,anders glij je dus te veel met de kleinere voet...verder ligt het niet alleen aan de voorkant het gaat ook om de breedte van je voet of je de goede laars aan hebt(of die daar niet te los of te smal zit maar goed dat is nu niet aan de orde)verder ben jezelf de belangrijkste factor;hoe voelen ze?zitten ze lekker?dat is goed zeg jezelf dus:goede koop gedaan hahaha
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Als ik jou was zou ik ze terugbrengen.Geen enkele teen hoort de voorkant te raken,daar krijg je last van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je voeten horen de voorkant niet te raken. Je hebt dan ook geen ruimte om wat dikkere sokken aan te doen. Als je blaren gaat lopen is het te laat. Ik hoop dat je er nog niet buiten op gelopen hebt. Je zou de laarzen dan terug kunnen brengen en inruilen voor een maatje groter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het lijkt me dat je een verkoopster hebt getroffen,die graag omzet wilde maken en daarbij het belang van de klant maar niet meetelde !Ga,als het nog kan terug en vraag andere laarzen of anders je geld terug,of nog beter ga naar een goede schoenenzaak!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ligt er ook een beetje aan of ze van echt leer zijn en dan lopen ze uit, maar als je grote teen de voorkant raakt lijken ze me toch wel wat te klein. Je kunt misschien beter een 1 maatje groter nemen en er dan badstofzooltjes in doen, dan voelen ze (meestal) niet meer als te groot en bovendien zijn de zooltjes lekker zacht onder je voeten;-)!
Ikzelf koop nl alleen laarzen als ik er zooltjes in kan doen, dan voelen ze niet zo plat en glad.

Het probleem van de ene voet groter dan de ander heeft over het algemeen iedereen. Het gekke is dat je dat bij de ene soort schoenen/laarzen beter voelt dan de ander...kwestie van uitproberen.

Wat misschien ook nog ideetje zou kunnen zijn is om de te kleine laars ietsje te laten oprekken Kan alleen bij echt leer), maar dan wel door een èchte schoenmaker! Kost misschien eens 5 euro, het is maar net wat je er voor over hebt.

Succes!
14 jaar geleden
Doe jezelf en je voeten een lol en koop schoenen die passen... je vernield je voeten met te kleine schoenen. Dat ze na een tijdje beter lijken te passen komt maar deels doordat ze oprekken; voor een ander deel zijn je tenen naar elkaar toe geperst. Je zou tegenwoordig toch ook geen corset meer gaan dragen wat je een wespentaille geeft, zoals vroeger gedaan werd? Waarom doen mensen dat soort dingen dan wel hun voeten aan?