hoe kan je een zweer in je mond snel laten verdwijnen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
1.2K

Antwoorden (5)

Als hij ontstaan is doordat je bijv uitgeschoten bent met je tandenborstel, kan je hem aanstippen met een wattenstaafje met jodium of betadine erop. Dan is hij zó weg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank voor de terechtwijzing, maar aangezien het bij mij prima werkt, zou ik graag willen weten, waarom ik bemint word????
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom zou het alleen werken als je het wondje zelf veroorzaakt hebt? In welke gevallen werkt jouw methode niet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
o, dát bedoel je...ik kan me voorstellen, dat als de zweer ontstaat door bijv. vitaminegebrek, dus niet als gevolg van een beschadiging van buitenaf, dat het dan niet helpt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hm, daar heb je inderdaad gelijk in. Minnetje was overigens niet van mij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sorry, Bliets....minnetjes zijn nou eenmaal anoniem, als er geen reden bijstaat....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou er daarom ook voorstander van zijn dat je niet meer anoniem zou kunnen minnen :-)
Spoelen met Superol, dat werkt ontsmettend. Het smaakt heel vies maar werkt goed. Te koop bij de drogist en waarschijnlijk ook bij de apotheker.

Toegevoegd na 59 seconden:
Het prikt ook nogal maar dat moet je er voor over hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pyralvex werkte vroeger bij mij altijd perfect. Ik heb al jaren geen aften meer gehad aangezien ik tegenwoordig een stuk gezonder eet dan vroeger (voldoende vitamientjes, vooral C, doet wonderen voor je immuunsysteem ;) ) maar ik had vroeger altijd zo'n klein geel potje Pyralvex in huis.

Als ik me goed herinner is het een salicylzuur-oplossing; geen heel fijn goedje maar het werkt wel snel en goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ligt er aan hoe het zweertje ontstaan is (of het geen SOA is) in ieder geval niet te veel aan rotzooien en inderdaad wat ontsmetten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het een afte is, zo'n grijzig plekje: gewoon je tanden poetsen, _misschien_ helpt een mondspoeling iets.
Verder is er geen enkel middel dat bewezen werkt.
Zorg dat je weerstand op peil is (gezond eten, voldoende slapen en bewegen) en de kans dat je een afte krijgt is veel kleiner.