wat is de beste haarverf voor sterk vergrijsd haar?

mijn haar is voor zo'n 70 % wit (vooral aan de voorkant) en ik merk dat het moeilijk is om het goed dekkend te verven. of ik het nou zelf verf of bij de kapper laat doen, na zo'n 3 x wassen vervaagt de kleur toch weer en wordt het iets groenig. mijn natuurlijke kleur is middenbruin, en daar probeer ik het ook in te verven. daarbij groeit mijn haar erg snel en moet ik iedere 2 weken 1 cm witte uitgroei wegwerken.
wie heeft tips?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
11.2K

Antwoorden (4)

100% natuurlijke haarverf dekt niet 100% op grijs haar zoals chemische haarverf dat doet. De kleur pakt wel, maar grijze haren blijven altijd iets lichter dan de niet grijze haren. De meeste mensen vinden dit juist mooi, omdat het eindresultaat subtieler is en minder hard oogt dan chemische haarverf. Als u gewend bent chemische verf te gebruiken, kan het zijn dat u in het begin even moet wennen aan het subtielere kleurresultaat dat met 100% natuurlijke haarverf bereikt wordt. Als u veel grijze haren heeft, kunt u in dat geval beter een kleur donkerder kiezen dan u gewend bent. Pure rode Henna dekt overigens het beste op grijs haar, maar aangezien niet iedereen deze kleur voor zichzelf geschikt vindt, volgt hieronder kleuradvies voor blond tot donkerbruin haar:

Als uw haar bijna helemaal grijs is en u vroeger van nature blond of donkerblond was, kunt u het haar met Maronenbruin verven om het haar een goudblonde gloed te geven.
Als uw haar bijna helemaal grijs is en u een bruine kleur als eindresultaat wenst, is het aangeraden eerst het haar met Maronenbruin te verven en vervolgens het haar nogmaals te verven met Bruin natuur of Bruin umbra.
Tevens is het aan te raden bij grijs haar de verf aan te maken met sterke zwarte thee i.p.v met gekookt water. Hierdoor verdiept de kleur en pakt hij beter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bent de bronvermelding vergeten: https://www.heelnatuurlijk.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=40&Itemid=78
Schwarzkopf!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
poly haarverf dekt voor 100%, terwijl de haarspoelingen en kleurshampoos maar tot 80% dekken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn haar is voor ca. 50% grijs. Ik laat het een keer per 2 maanden bij de kapper verven. Tussendoor werk ik het zelf bij met een bijwerkset van Schwarzkopf. Nooit last van kleurvervaging. Wel wordt mijn haar snel dof, maar dit is volgens de kapper het gevolg van droogte en dus van de leeftijd.
Dat groenige schijn je weg te kunnen krijgen door het haar in te smeren met ketchup. Nooit zelf geprobeerd overigens.