Kan het kwaad om foundation op de krentenbaard te smeren?

Ik heb krentenbaard en heb zalf gekregen en antibiotica. De korstjes zijn weg en heb alleen nog maar rode vlekken, zou ik hier gewoon foundation op mogen doen? En word het dan niet erger?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
7K

Antwoorden (2)

Als er geen wondjes meer zijn zou het kunnen. Maar omdat je nog rode vlekken hebt, zou ik er even niks op doen. De huid geneest sneller zonder iets erop, ipv. met.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke maar als ik er voor 6 uurtjes foundation op doe en daarna meteen er af haal dan gebeurt er toch niks ergs? ik ga namelijk niet zonder foundation de duur uit, dat word dan ziek melden?
Ja dat kan, het zal niet opnieuw erger worden. Als de blaasjes en korstjes verdwenen zijn, is de infectie voorbij en mag je de rode vlekken gerust tijdelijk met foundation verdoezelen. De huid 's avonds wel terug goed reinigen. Het zal trouwens een tijdje duren voor de rode vlekken helemaal verdwenen zijn. De huid heeft tijd nodig om zich opnieuw te herstellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja daarna ga ik mijn huid goed reinigen! Dankje voor je antwoord.
Weet je toevallig ook hoe lang het duurt voordat de rode vlekjes weg zijn? Ik schaam me echt met zo'n gezicht
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meestal geneest impetigo binnen 3 weken zonder littekens. De rode vlekjes kan je nu voorlopig wegschminken met een camouflagestift of concealer.