Hoe kan ik zo geleidelijk mogelijk naar mijn eigen natuurlijke grijze haarkleur gaan?

Omdat ik op mijn 26e al grijs werd heb ik mijn haar jarenlang geverfd. Ik ben pas jarig geweest en ben nu op een leeftijd waarbij ik vindt dat mijn eigen kleur wel gezien mag worden, en ik ben eerlijk gezegd ook wel een keer zat van dat verven.

Probleem is dat ik altijd donkergekleurd ben geweest, dus radicaal naar mijn eigen grijze haarkleur gaan ben ik best wel bang voor. Ik heb mijn eigen kleur alleen nog maar gezien in de uitgroei, dus hoe het mij helemaal zou staan dat weet ik niet.

Hoe kun je geleidelijk deze overschakeling maken, en wat voor soort kapsel neem je hier dan bij? Want dat zul je dan toch ook moeten gaan aanpassen toch? Ik wil ook nog geen oudewijvenkapsel!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
1.1K

Het beste antwoord

begin met highlights, dan wen je aan een lichtere look, maak het steeds wat lichter en op een gegeven moment kun je stoppen met kleuren, doe je highlights wel in een askleur, voor het model kun je het beste advies aan de kapper vragen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je kunt je haar asblond kleuren , daar zit een grijsglans op. Of een coupe soleil nemen met grijstinten er in. Dan heb je al lokken haar met grijstinten gecombineerd .
In beide gevallen valt de uitgroei dan minder of niet op.
Voor een leuk model zou ik ens naar verschillende kapsalons gaan en dar allerlei adviezen vragen. Dan bepaal je zelf welk advies je echt bij jou vindt passen. Ook kun je in tijdschriften foto's zoeken van leuke modellen en die meenemen naar de kapper.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien gewoon eerst grijs verven en daarna zal het minder opvallen dat het terug gaat naar de gewone grijze haarkleur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een kapsel betreft, kan de kapper of kapster het beste helpen.
Wat de kleur betreft kan dit worden op gevangen door een kleurshampoo.

Blijven kleuren in dezelfde kleur als de verf.
Na dat alle verf eruit is steeds een kleur lichter kleuren met de shampoo.

Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet meer verven, laten uitgroeien. Dit gebeurt met ongeveer 0,5 mm per dag. Als dát niet geleidelijk is....
12 jaar geleden
jc54
12 jaar geleden
Maar wél geleidelijk.....