weet iemand ook of helpende een blijvend beroep is of niet? De 1 zegt het beroep gaat eruit de ander zegt van niet! Help!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
3.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedoel je
Helpende Zorg & Welzijn
op MBO niveau? Of bedoel je iets anders?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry ja dat bedoel ik: helpende zorg en welzijn.

Antwoorden (3)

Als helpende zorg & welzijn kan je aan de slag op verschillende plekken in de zorgsector. Je kan bijvoorbeeld werken bij een kinderdagverblijf, een instelling in de verstandelijk gehandicaptenzorg of een revalidatiecentrum of woon- of zorgcentrum.

Je helpt en verzorgt mensen. Bijvoorbeeld kleine kinderen, mensen met een handicap en ouderen. Als helpende welzijn heb je veel contact met cliënten en collega’s. Je hebt verzorgende, begeleidende, huishoudelijke en organisatietaken. Het is een afwisselende baan, want werken met mensen maakt elke dag anders.

Dit werk zal altijd gedaan moeten worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Plus, voornamelijk voor de laatste zin. Precies het antwoord waar de vraagsteller naar op zoek is.
vergrijzing zit nu wel in een piek, maar dat houd nog wel een jaar of 20 aan, kinderen en zieken zullen er altijd blijven

dus lijkt mij een blijvend beroep
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helpende, bedoel je daar iets in de zorg mee?
Ik zit op dit moment zonder werk en ga begeleiding krijgen vanuit de gemeente. Heb toevallig afgelopen vrijdag hier een gesprek over gehad.
Er werd me toen verteld dat de gemeente fors moet bezuinigen dus een opleiding volgen op hun kosten om betere kansen te maken op de arbeidsmarkt zit er niet in, BEHALVE als het om de zorg gaat. Daar willen ze wel in investeren omdat er schijnbaar dus erg veel mensen nodig zijn daarvoor en je dan eigenlijk altijd wel aan de bak kunt.