Wat is het verscfhil in effect tussen het knippen of snijden van je haar?

12 jaar geleden
in: Mode
29.7K
amigo
12 jaar geleden
Belangrijk verschil is de grootte van het gat dat daarna in je portemonnee valt....... :)

Het beste antwoord

met knippen lijkt het of je haar zwaarder valt, omdat het bot wordt afgeknipt. Er zijn ook professionele technieken waarbij het soepeler valt; je haar wordt dan als het ware ingeknipt.

bij snijden met een mes wordt je haar dunner richting de punten. Zo ontstaat er een vloeiend verloop in je kapsel en valt het soepeler
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Sniidem geeft plukjes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb kort haar en liet mijn haar eerst altijd snijden, dan kon ik het wat 'rommelig' stylen. Nu laat ik het meestal knippen, dan zit het wat netter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo knippen of snijden is prima zo als al gezegd met snijden kan het mooi overlopen ,als je dat goed beheerst .maar vaak (ik hoop soms) zie helaas ja dat de haren over lange lengtes ,zeg maar gefileerd worden dus kapot over lange lengtes (ja ik maak hier geen vrienden mee) dus kapot gemaakt .als je het onder de loep bekijkt ga je bijna huilen !als je het mes goed en juist hanteert een prima afwerking mee mogelijk .niet geschikt voor droog ,weerbarstig haar ,geblondeerd haar en ook niet voor dun haar .ja wat blijft dan nog over:) om te snijden :) met de (blad)schaar kan je veel doen !ook snijden ,bot afknippen ,slice , inknippen ,tjoppen . Het verschil heel globaal , snijden laat het overlopen en dunt uit ,en met de schaar geef je de coupe aan (de hoofd lijnen) en de contouren .