Ik heb een buikje. Nou ben ik sinds vandaag bezig met trainen. Sit-up's. Nou een paar vragen, zie beschrijving. Werkt dit?

Voor ik begin, ik ben een meisje van 13 jaar.
Dus, wat ik doe is:
Sit-ups.
Ik heb het nou de eerste keer 9/10 minuten geprobeerd. Dit was zwaar, maar het is gelukt. Mijn vragen:
- Is dit de goede manier?
- Wat zijn nog meer goede manieren? ( goede uitleg a.u.b )
- Ik ben net begonnen, hoelang duurt het voordat ik resultaat merk? (gemiddeld)
-Kan ik door de dag heen dingen doen waardoor ik kan afvallen. ( voor kontspieren heb ik bijv gehoord dat je ze paar keer kan intrekken ). Maar met je buik?

Hardlopen heb ik geprobeerd maar dat vond ik niet fijn.
Het gaat om de buikspieren.

Ik wil niet afvallen door me uit te hongeren, ik wil het gewoon op de gezonde manier doen: Goed eten & bewegen!

Maar de laatste vraag nog:
- Wat is allemaal goed om te eten, zodat me buikje ook kan weg gaan?

De vragen graag zo beantwoorden:
1.
2.
3.
( meest overzichtelijkst voor mij )
Bij voorbaat dank!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe groot en hoe zwaar ben je? Er komen hier veel 'buikjes'-vragen langs van meiden die eigenlijk te mager zijn. Vrouwen horen een buikje te hebben als ze zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
56,4 kg (ong) & ik ben 1.57
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist een buikje heb je nodig, verkijk je niet op fotomodellen, die zijn onnatuurlijk en ongezond dun, als het buikje al niet is weggewerkt met photoshoppen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar bij klasgenoten is het ook anders. als we topjes aanhebben. Ik ben erg tevreden over mezelf. Ik heb altijd al een buikje gehad. En daar kon ik ERG goed mee leven. maar nou is ie opeens nog meer. ik wou graag terug naar me oude buikje. Snap je? ( zo'n enge platte buik hoef ik niet! )
Ritsuka
12 jaar geleden
Sta je wel recht? Holle rug kan ook je buik groter laten lijken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
met de kg ik heb me voor t laatst gewogen vorige maandag bij een vriendin ( zelf geen weegschaal op 't moment ). en was geloof ik 52,4 ( bedoel ik! ) ( ik had perongeluk me vriendin eerste 2 getallen gedaan. )
Maar gisteren was ik bij een andere vriendin en die weegschaal gaf 4,5 aan??
-
En verder, van opzij vind ik me buik PRIMA! Echt gewoon perfect ( ik hoef niet zo GEWELDIG buikje ). Met een klein onderbuikje. Maar van voor vind ik het afschuwelijk ( beetje overdreven ). Foto komt zo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Das raar, als je echt een buikje hebt zou je het juist van opzij moeten zien...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oja, en de BMI test gedaan op Voedingscentrum.nl en me BMI = 21.
Er staat bij:
Prima gewicht, Houden zo !
Krijg je ook genoeg vitamines en mineralen binnen? Deze zijn belangrijk voor je ontwikkeling.
----
Dus me gewicht met mijn lengte is goed.
Maar ik wil toch graag een STUKJE van me buikje af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik wil graag weten hoe k dat wel doe.

Het beste antwoord

of het de goede manier is ? tja dat ligt er het meeste aan hoe je de oefeningen uitvoert..
goed genoeg kan al zijn gewoon 15 x half minuutje stoppen (resting) nog 15 x
houd je ellebogen goed (ziet er ongeveer zo uit van boven)

0 <-- dat moet een poppetje voorstellen XD
II
en het beste is dat langzaam te doen en als je boven bent even vast houden die houding, zorg wel als je na beneden gaat dat je nog wat ruimte over laat dus niet helemaal neer komen..
dat sochtens een keer en savonds een keer.
wat ook goed helpt (vooral voor je onderbuik onder de navel) is hetzelfde maar dan je benen continu in een hoek van 90 graden houden (met je onderbenen dus parralel met de vloer.

==
\\__ <-- zo in deze houding en dan je hoofd
na je knieen..

en wat je moet eten?
om af te vallen maakt het niet zo veel uit he
alleen niet te veel vetten binnen krijgen
het wordt een ander verhaal als je spieren wilt kweken
wat ik wel als tip kan meegeven
het helpt tegen spierpijn na het trainen eiwitten binnen te krijgen
zoals een flink glas melk (of boterham met kaas)
en een gekookt eitje
(het beste zonder eigeel (dat bevat namelijk wel nogal wat vet)

ik hoop dat ik zo een beetje je vraag goed beantwoord heb..
maar de vragen in je verhaal, ik kan er niet goed uithalen bij welke vragen de nummers horen
maar goed
alles is beantwoord denk ik..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

1. Ja, gewoon zo dorgaan dan gaat het goed
2. Nou, push ups helpen best wel, maar je moet in ieder geval je buik of je armen aanspannen om je vet weg te krijgen
3. Bij de ene sneller dan de andere, maar na twee maanden moet je echt al wat zien, maar hou geduld, dat is het belangrijkste!
4. Met alles een beweging extra maken, en die lelijke shape up schoenen blijken ook te werken, misschien helpt een beetje gezonder.eten wel. Eet niet minder, maar eet gezonder. Als lunch bijvoorbeeld worteltjes eb als avondeten extra groenten etc.
5. Rauwkost groente en fruit. Vooral fruit dat je lekker vind helpt echt.

Ik hoop dat het je helpt!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Prima oefeningen zo, op den duur kan je er meer.

Maar wat bereik je ermee? Sterke buikspieren.
Je verbrandt bijna geen vet door het doen van sit-ups.
Dus als je geen vet gaat verbranden, heb je mooie sterke buikspieren. Alleen niet zichtbaar, want er zit buikvet voor. Het buikje dus.

Dus om toch een strakkere buik te willen, zal je drie dingen moeten doen

- Sit ups blijven doen. Prima
- Opletten met wat je eet
- Cardio oefeningen. Dus helaas toch echt gaan hardlopen (meest effectief) maar je kan bv ook gaan zwemmen en fietsen. Echter wel een dusdanige inspanning dat je echt vermoeid raakt. En als je vermoeid bent, dan toch nog even doorgaan. Dan verbrand je vet en door de oefeningen krijg je hem helemaal strak.

Discipline en doorzettingsvermogen is erg belangrijk.
Afvallen is niet makkelijk, daarom zie je ook veel mensen met teveel aan vet. Resultaat laat echt op zich wachten. Verwacht niet binnen 2 weken al enorme resultaten te zien.

Ga gezonder eten, geen vet, chips frisdrank en andere meuk. En zeker niet na 20:00 uur 's avonds.
Wil niet zeggen dat je dit nooit meer kan eten hoor, heus wel. Maar zorg dat er geen regelmaat in zit. Af en toe een vet patatje is prima.
En daarnaast, je bent 13 jaar, dus maak er geen obsessie van. Je bent nog in de groei, dus komt echt wel goed.

Succes!

ps was iets te uitgebreid antwoord om in 1.2.3 methode te omschrijven.