Ik heb een nieuwe broek besteld via internet, hij is helemaal 100% katoen,maar hij is in de taille wat te groot en de broekspijpen , zie beschrijving.

En de broekspijpen wat strakker, de lengte is perfect Maar ik ben van mezelf wel wat slank, daardoor krijg ik het idee dat de broek bij m'n kont en der onder wat los zit, ik wil geen skinny jeans maar gewoon ietsjes strakker. De broek is nog
Niet gewassen, endus eindelijk mij vraag: is er een manier om puur de taille en de wijdte van de broekspijp te laten krimpen? Ietjes maar niet heel veel!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
1.2K

Antwoorden (3)

meestal krimpt katoen na het wassen.
en mijn ervaring is: door het dragen komt in dit geval jouw broek, weer op dezelfde maat.
ik vermoed dat je een heel eind in de goede richting komt met het her en der een stukje innemen met de naaimachine.
wel eerst proberen: dat wassen.
succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar als je gaat naaien zie je dat dan niet goed want het is een chino pants(lichtbruine broek) ? De lengte is prima maar het gaat me om de taille ..
Je zou de broek wat heter kunnen wassen,maar dan heb je kans dat ook de pijpen te kort worden.
Je kunt beter de broek omruilen voor een andere maat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee dat gaat niet,als je hem heet wast word ook de lengte wat korter.
Bij mij is altijd de taille te wijd omdat ik stevige benen en heupen heb in verhouding met mijn taille.ik los het op door achter op de tailleband aan weerszijde een klein omslag-je te maken en dat vast te naaien,zo zit ie bij de taille ook goed.
je kan natuurlijk ook de broek naar een kleermaker brengen om de taille en broekspijpen wat te laten innemen.