Hoe krijg ik de gele gloed uit mijn geblondeerde haar?

Ik heb van mezelf vrij donkerblond/bruin haar. Al een aantal jaren blondeer ik mijn haar. Niet in zijn totaliteit, maar ik laat bij de kapper door mijn hele haar heel veel (dunne) highlights zetten waardoor het blond wordt. De laatste keer dat ik het heb laten kleuren was 2 weken geleden, alleen mijn haar is nu een beetje geel-blond, ik wil deze gele gloed er graag uit en het meer naar de wit blonde kant. het hoeft niet zo licht als witblond, maar ik wil het gele eruit, nu heb ik al gehoord dat zilvershampoo een optie is maar dit werkt niet echt.. deze shampoo moet je ongeveer 3 wasbeurten gebruiken (langer niet anders krijg je een bos stro?) en dan zou het weg moeten zijn, maar het is nog steeds geel, iemand een idee (zonder opnieuw te kleuren) hoe ik deze gele gloed eruit krijg? Bedankt.

ps. op de foto zie je hoe mijn haar nu is, het is in het echt iets donkerder. de foto is iets te licht geworden, maar de kleur komt wel overeen als je het in gedachten een tintje donkerder voorstelt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
25.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de zilvershampoo van schwarzkopf werkt wel heel goed, maar het is een zilvershampoo en dat wil je niet.

Het beste antwoord

ten eerste vind ik het een hele mooie kleur, maar daar heb jij natuurlijk niets aan, mijn eerste gedachte was inderdaad zilvershampoo, eigenlijk moet je het droog in je haar smeren en afdekken met zilverfolie of een handdoek, laat dit gerust een uurtje intrekken en spoel het daarna goed uit! wat ook nog wel eens wil helpen is Head& Shoulders anti roos / vet shampoo, maar die haalt vaak teveel kleur uit je haar, maar dit geld naar mijn mening niet voor geblondeerd haar wat namelijk gebleekt is dit spoel je nooit meer uit.
je kunt ook de fabrikant bellen van het pak wat je gebruikt hebt, als dit loreal is zullen ze zeer goed adviseren uit eigen ervaring! nummer staat vermeld op het pak! je zult er waarschijnlijk een as tint over heen moeten zetten.

wens je veel succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Wat ook helpt, zijn speciale blondshampoos. Mijn kapster gaf me verder de tip om je haar af en toe te wassen met shampoo voor grijs (!) haar. Dat haalt de gloed ook weg. Doe dat echter niet elke dag, want dan krijg je weer een blauwachtige gloed. Werkt echt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wassen met de zilvershampoo van Schwarzkopf, deze een minuut of 10 in laten trekken.

De eerste keer niet te lang in laten trekken, je kan beter een keertje meer wassen dan te lang in laten trekken, want je hebt dan kans op paars haar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Redken Blonde Glam Shampoo is speciaal voor natuurlijk blond haar, geblondeerd haar of haar met highlights. Deze mild reinigende shampoo accentueert highlights of de blonde kleur van het haar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je haar insmeren met Citroensap haalt de gelige gloed uit je haar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
citroensap droogt het haar enorm uit, dat is zeker funest voor geblondeerd haar.
Super vervelend die gele ondertoon in geblondeerd haar. Het mooiste resultaat krijg je met een toner in een contrasterende kleur. Zo gebruik je bij een gele ondertoon best een paarse toner en bij een oranje ondertoon gebruik je een blauwe toner. Google eens op Wella Color Charm T18 en T14, dat zijn toners die je thuis makkelijk zelf kan gebruiken