hoe moet je goed scheren?

hoe moet je nou goed je boven lichaam ( hierbij bedoel ik nek, snor, baard ) scheren? Want telkens als ik scheer ( soms electrisch soms met scheermesje ) blijven er altijd wel kleine heertjes zitten maakt niet uit hoevaak ik er langs ga. Is het ook normaal dat als ik in de spiegel kijk dat het onder mijn neus en boven mijn lip donkerder is dan de rest van mijn gezicht?

p.s. ik blijf vooral hele kleine haartjes houden op me kin ze worden eigenlijk alleen maar korter maar gaan dus nooit echt weg

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode

Het beste antwoord

Ik heb het donkerbruine vermoeden dat je van die "goedkopere" wegwerpmesjes gebruikt?
Werp die dan maar weg en schaf een Mach3 of Wilkinson mesjes aan. Zijn duurder in aanschaf maar gaan langer mee en resultaat is echt stukken beter.

Zorg dat je huid lekker warm is, net na het douchen, flink wat scheergel gebruiken. Geen schuim, gel werkt stukken beter, en scheer met de haargroei mee. Als je huid het aankan, dan kan je ook zoals iemand hier al opmerkte, daarna tegen de haargroei in scheren. Ik moet dat bv echt niet doen, een en al irritatie van ingegroeide haartjes.

Eerst de zijkanten, wangen, dan de hals en als laatste rond je mond. Dan heeft de gel lekker lang de tijd gehad om de haren daar wat weker te maken.

Je schrijft dat je soms electrisch en soms een mesje gebruikt. Niet doen. Of electrisch Of altijd een mesje.
De haren worden verschillend afgesneden, bij electrisch is dat een stuk ruwer dan met een glad mesje. Je huid gaat op de duur wennen aan de manier van scheren.

Ik zou gaan voor het mesje en op de wijze zoals ik net omschreef kan een goede leidraad zijn. Trek ook de huid waar je die haartjes doorgaans hebt zitten strak en dan het mesje erlangs. Laat het mesje zijn werk doen.

Als je het zo aanpakt, dan ben je zo glad als de kont van een baby. :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

eerst met de haargroei mee en dan er tegen in, met een mesje wordt het gladder dan met het apparaat, dat donkerder is normaal, daar zit meer haar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
was je gezicht eerst met koud water.
breng daarna het scheeschuim op en laat het er even op zitten (ondertussen kun je je tanden poetsen) daarna een goed mesje pakken en de huid strak trekken met de ene hand en met de andere hand scheer je je eigen

Toegevoegd na 1 minuut:
je gezicht wassen met warm water zodat de porien wat open gaan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
koud water na het scheren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
voordat je begint juist wassen met warm water, op het natte gezicht de scheerschuim aanbrengen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik had het verkeerd op geschreven
Even antwoord over je lip. Dat is inderdaad normaal, dat komt ook door schaduw van oa je neus en het feit dat de haartjes daar vaak donkerder zijn