Wat is het oudste luchtje voor mannen dat nu nog te krijgen is ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode

Antwoorden (9)

Old spice!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mooie poster
Oh ja! Volgens mij ook Old Spice! Blijft gewoon een superlekker luchtje ook ;-)

Of Tabac Original. Een van beiden denk ik...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij zijn dat geuren uit het Verre Oosten : sandelwood, ceder - eigenlijk de geuren die ook in het oorspronkelijke wierook zitten. Ik vind trouwens sandelwood bij een man nog steeds een heel lekker luchtje - beter dan die chemische geuren, waar we tegenwoordig mee overspoeld worden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Fresh up is ook al heel oud. Ik weet dat mijn opa het al gebruikte met zo'n kussentje (depper)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eau de Cologne bestaat toch al wat langer (sinds 1709) dan Old Spice. Het werd aanvankelijk door mannen én vrouwen gebruikt. Dus dat kan je ook wel degelijk als een luchtje voor mannen zien. Iemand als Napoleon Bonaparte gebruikte het veelvuldig. Maar ja, we hebben het dan ook over een periode met open rioleringen, slechte sanitaire voorzieningen en een hoop paardenstront op de kasseien...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn oma gebruikte vroeger altijd 4711, maar mijn opa gebruikte dat ook na het (nat)scheren want dat gaf een lekker reukje en ontsmette ook goed. Verder was er IJs eau de cologne voor de hoofdpijn en verkoeling en dat werd en wordt ook nog steeds gebruikt. 4711 werd ook wel Keuls water genoemd. verder is e.e.a sterk afhankelijk van de gebruiker en de huidsamenstelling. Ik vind dat sommige (te) veel geur gebruiken. Je ruikt ze van verre en als ze voorbij zijn blijft het hangen. Maar nogmaals dit is heel persoonlijk.
Van Tabac kreeg ik vroeger uitslag en Old Spice (witte fles met een zeilschip erop) vond mijn vrouw niet lekker.

Toegevoegd na 54 seconden:
Het werd daarna Fresh Up. Nu gebruik ik het meeste van Nivea
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Pinkeltje;

De oudste luchtjes worden volgens mij door de man zelf geproduceerd. Al jaren hetzelfde vertrouwde recept.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
old spice ben ik bang
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Brut bestaat ook al heel lang.