Sommige mensen maken hun tanden witter, wat voor 'spul' is dit en hoe werkt het?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
Ritsuka
12 jaar geleden
Tandpasta?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gebruik whitestripes van crest kost rond de 30 euro veeel goedkoper dan bij een tandarts Ooit heb ik wel eens 500 euro betaald voor tanden te witten en na een tijd was dit weg met whitestripes heb je hetzelfde effect (wel na een paar keer herhalen) Verder gebruik ik ze gewoon 1a2 maal per week zodat ze op kleur blijven

Het beste antwoord

Dat tanden witter worden door tanden bleken weet u waarschijnlijk wel. Maar hoe werkt tanden bleken nu eigenlijk?

Als we ouder worden, verandert de kleur van onze tanden. De laag geel tandbeen wordt steeds dikker, terwijl het glazuur door slijtage steeds dunner wordt. Hierdoor wordt het tandbeen beter zichtbaar. Er ontstaan ook kleine barstjes in het glazuur, waarlangs kleurstoffen uit voedsel en dranken kunnen doordringen in de tanden. Tanden kunnen ook van binnenuit verkleuren, door bijvoorbeeld medicijngebruik en een wortelkanaalbehandeling.

Bij tanden bleken met bleekgel worden de ontstane verkleuringen weer opgeheven. Hierdoor krijgen de tanden hun natuurlijke witte kleur terug. Na het bleken zullen de tanden natuurlijk geleidelijk opnieuw verkleuren. De behandeling met bleekgel kan daarom bijvoorbeeld jaarlijks herhaald worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

dat kan gedaan worden volgens mij of bij de mondhygienist of bij de tandarts en wordt gedaan met een soort van speciaal blauw licht waarvan ik niet weet of het menselijk oog dat kan zien.
dat is overigens wel redelijk duur.
of er nog andere manieren zijn weet ik niet
of je moet al die reclames geloven van tandpasta fabrikanten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt ook een soort bleek middel wat je thuis kunt gebruiken. Www.prodentist.nl