Hoe kun je model worden als je 13 bent? (graag uitgebreid uitleg)?

Ik wil echt heel graag model worden voor bijvoorbeeld een reclame ofzo. Maar dan niet voor altijd dus niet als een soort baan. Zou dat kunnen en hoe en waar zou ik dit kunnen doen? Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
1.7K
Kimath
12 jaar geleden
echt modellenwerk doen is best lastig, en het is moeilijk om door te kunnen breken. Je kunt het proberen door foto's op te sturen naar een aantal bureau's. Hier vind je een lijst met bureau's en tips waar je op moet letten: http://dutchmodelinfo.nl/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zorg eerst maar dat je opvalt tussen de duizenden andere meiden die model willen zijn.

Antwoorden (3)

Reclame voor bijvoorbeeld modewinkels waar je met hun kleren loopt, of echt gewoon in een reclame spelen? Want in een reclame zitten geen modellen, daar spelen acteurs die zich hebben ingeschreven bij een castingbureau en uitgekozen zijn. Dus wat jij moet doen, is met je ouders onderzoeken welke castingbureaus er zijn en waar jij je zou willen laten inschrijven. Dit kost meestal altijd wel een bepaald bedrag (en dan moet je ook nog 'professionele' foto's laten maken, of je moet iemand kennen die dit goed kan).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oeii, professionele foto's kan niet lukken. Ik heb niemand die fotograaf is.
Kimath
12 jaar geleden
bureaus die geld vragen bij inschrijving moet je bij wegblijven. Een goed bureau schrijft je in omdat ze een toekomst met je zien. Het geld van inschrijving verrekenen ze met de eerste inkomsten die je daar haalt. Professionele foto's kun je zo laten maken, maar de meeste bureaus zien liever zogeheten polaroid foto's.
Dit zijn foto's zonder makeup, dat ze goed kunnen zien hoe je gezicht en figuur er uit zien. Zie Google Images voor voorbeelden: http://www.google.com/search?q=model+polaroid
Meld je aan voor HNTM de vokgende keer en voor Elite model of the year. Yfke Sturm heeft edn boek geschreven over hoe je midel wordt, daar staan tips in.

Denk er goed over na het is ook een eeenzaam beroep, met veel haat en nijd en je hebt altijd honger.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wil er juist geen beroep van maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je je beroep er niet van wilt maken wat dan? Het is niet echt een vakantie baantje je moet veel contacten hebben en veel opdrachten aannemen en ook nog en xxx bedrag voor proffesionele foto's
Kimath
12 jaar geleden
Je kunt modellenwerk ook prima als hobby doen, maar dan is de kans klein dat je ooit in een blad komt zoals je in je vraag zegt.
Ik kan je eventueel wel info geven over modellenwerk als hobby, dan moet je maar een PB sturen.
1. laat foto's van jezelf maken, heel veel verschillende
2. maak daar een mooi boekwerk van
3. google een modellen bureau bij jou in de buurt
4. schrijf je daar in en geef je boek met foto's. Let op inschrijven kost meestal geld! En voor je je inschrijft, eerst controleren op www.kvk.nl of het een echt modellen bureau is! Anders ben je misschien je geld en nog veel meer kwijt...
5. Nu wacht je af. Het modellenbureau belt jou wanneer ze een opdracht voor je hebben

Succes!