Is het slecht om je wimpers te krullen, en vallen ze daarvan uit?

Ik had gehoord van een vriendin dat het slecht is voor je wimpers om ze te krullen.
Ik krul ze (bijna) elke dag, NOOIT met mascara op en m'n wimperkrultang is altijd schoon.
Is het dan nog steeds slecht?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
12.6K

Het beste antwoord

Je wimpers krullen is niet slecht en ze vallen er niet van uit. Zolang je maar voorzichtig bent en niet aan de tang gaat trekken en duwen wanneer je je wimpers aan het krullen bent!
En gebruik een goede wimperkrultang.

Lees hier Tips & Tricks om je wimpers op de juiste manier te krullen:

http://www.misslipgloss.nl/krul-die-wimpers/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik krul ze elke dag, idd ook zonder mascara... al jaren en ik heb al m'n wimpers nog!
Als je maar niet vlakbij de haarinzet 'knijpt' dan is het geen probleem.
(das mijn ervaring na jaren)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit kan per persoon verschillend zijn. Mijn zus doet het ook en die heeft er geen last van. Echter bij een oud vriendinnetje vielen wimpers inderdaad af en het groeide ook niet meer terug.
Mijn advies, neem geen risico, je weet niet wat voor effect dit heeft op de lange termijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij is het ook wel slecht ja! Je moet het haartje buigen, dus er moet aardig wat druk op komen te staan, je kunt ook je haar niet zomaar buigen dat moet je ook met je vingers doen.. Dus, ik zou het niet doen, en mijn ervaring is eigenlijk, dat het zonder krullen langer lijkt!

Neem de proef op de som, doe eens mét krultang je ogen opmaken, en zonder.
Met een goede mascara heb je helemaal die krultang niet nodig.. vind het al apart dat het uitgevonden is, ze dachten zeker kan het met je haar op je hoofd dán met alle haren =P

Succes!
En laat even je bevindingen weten!
Wie weet ga ik ze dan ook ooit wel krullen.

Xxx
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, ze vallen niet uit, maar krul ze niet nadat je je mascara op hebt gedaan. Dan breken ze makkelijker af. Ik krul mijn wimpers al 50 jaar zonder problemen