soms staat bij een duur artikel in bijvoorbeeld een modereportage: prijs op aanvraag. Waarom wordt niet gewoon de prijs erbij gezet?

Moet je dan contact opnemen met de ontwerper/importeur en is de prijs voor iedereen gelijk?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
8.2K

Het beste antwoord

Vaak om het product nog wat exclusiever te maken.
Voor mensen die zich zulke dure artikelen kunnen veroorloven is het een beetje not-done om over geld te praten (=ordinair). Als het product je bevalt en je wilt het hebben is het geld geen probleem (althans, dat houd men zich voor).
Dus als iemand om de prijs komt vragen zal deze niet meteen gegeven worden maar wordt het artikel nog verder aangeprijst zodat de geïnteresseerde bijna niet meer nee kan zeggen om het geld.
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

een hoog bedrag kan afschrikken. Als je contact met een verkoper hebt zal hij eerst vertellen wat een geweldig product hij heeft en dat dat geweldige product best iets meer mag kosten dan een doorsnee vergelijkbaar product.
Als de koper overtuigd is, schrikt hij minder van het bedrag en 'durft' geen nee meer te zeggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als er staat, prijs op aanvraag, schrikt mij dat al af. Dan weet ik helemaal dat het niet te betalen is.
Meestal omdat die zo hoog is dat ze het er niet bij zetten en om een drempel op te werpen voor mensen die het niet kunnen betalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat maakt het product alleen maar bijzonderder en gewilder, bij een bepaald publiek.
De verkoper, wil graag persoonlijk contact met de koper. Zodat hij weet wie zijn product wil kopen. En vervolgens samen tot een (dure) prijs komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan aan een heleboel samenstellingen liggen hoeveel het kost. Denk dan aan maat, wel of geen bijbehorende accosoires etc. Dan kan het makkelijker zijn om de prijs er niet bij te zetten.
Ook kan het zijn dat als je contact opneemt ze een mooi verkooppraatje erbij kunnen houden waardoor je het ondanks dat het bedrag misschien hoog is toch een soort van overgehaald kan worden om het te kopen