het verven van mijn haar is misgegaan (zie uitleg) wat kan ik doen?

ik heb mijn haar licht blond geverfd, maar heb nu bij mijn scheiding allemaal haartjes die aan elkaar zitten en helemaal hard zijn!!! dit doet ontzettend pijn en ik heb ook al veel korsten doordat ik de harde stukken eruit probeer te krijgen. mensen zeggen dat het daar er niet goed uitgewassen heb (wat ik me bijna niet kan voorstellen)
ik heb het de begin van de middag geverfd en gewassen en s middags toen ik merkte dat er harde stukjes zaten ook weer gelijk heel goed gewassen
tijdens het inwerken van de verf deed het al zeer (op mijn gehele hoofdhuid), maar mijn moeder zei dat dat door iets van ammoniak kwam wat in de verf zou zitten (was van de hema), ik heb dit echter bij eerder verven niet gemerkt (was wel een ander merk)
wat kan ik tegen de pijn en het harde spul doen???

alvast bedankt.

Toegevoegd na 2 uur:
maar wat zou ik Nu kunnen doen tegen de pijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
2.1K
mariapaz
4 jaar geleden
Ik heb hetzelfde probleem hoe ben je er vanaf gekomen?

Het beste antwoord

Ga naar de kapper, neem het spul dat je er op hebt gesmeerd mee en vraag of ze er even naar kijken. Goede kappers krijgen in hun opleiding ook les in missers en problemen.
Mijn kapper had een lotion die werkte bij een gevoelige hoofdhuid.
Als ze het niet weten dan naar de huisarts. Pas maar op, straks gaat het ontsteken of zo.
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik kan je wel vertellen wat je HAD MOETEN doen, maar daar heb je vermoedelijk niks meer aan : als je je haar gaat verven, maar zéker als je het gaat blonderen, dien je eerst 24 uur tevoren op bijvoorbeeld de binnenkant van je arm te testen of je niet overgevoelig bent voor de chemicalieen die er in zitten. Anders kun je met wat pech wekenlang met de brokken zitten.

Er zijn twee mogelijkheden :
OF je hebt de creme niet goed uitgespoeld, waardoor deze is opgedroogd en de werkzame stof nog steeds in je hoofdhuid bijt. Op te lossen door je haar grondig, desnoods een paar keer, te wassen.

OF je hebt de verkeerde shampoo te pakken gehaden daadwerkelijk je hoofdhuid beschadigd, waardoor er wondvocht of in zeer ernstige gevallen zelfs bloed naar buiten treedt. Daar zit weinig anders op dan afwachten tot het geheeld is, en in de tussentijd hopen dat je haar niet bij bossen uit gaat vallen. (Wat overigens WEL een reeel scenario is).

Haar verven of bleken lijkt tegenwoordig de gewoonste zaak van de wereld, maar het is ontzettend smerige troep waar je mee werkt, niet alleen voor het milieu, maar zéker ook voor je lichaam. Doe het dus met mate, en test tevoren goed of het betreffende middel wel geschikt voor je is.