Hoe maak je zelf een foto op een shirt?

Bij sommige winkels kan je een foto op een shirt laten drukken maar kan je dat ook zelf doen? En hoe dan.
Ik heb volgensmij ooit gehoord iets met een strijkijzer maar ik weet het niet zeker.
Iemand ervaring of een idee?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
1.3K

Antwoorden (3)

Er is speciaal transfer-papier waarmee je een inkjet-afdruk op textiel kunt overbrengen.
De afbeelding moet wel in spiegelbeeld op het transfer worden afgedrukt en daarna zo snel mogelijk op het T-shirt gelegd met de nog vochtige inkt op het shirt.
Met een strijkbout zal de inkt extra snel in de textielvezels trekken.
Het resultaat is niet echt mooi, zeefdruk is veel beter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat klopt, dat kan met een strijkijzer en speciaal papier, T-shirt transferpapier. Dan print je op het papier en daarna strijk je het op je shirt. Ik heb zelf transferpapier van DECAdry. Je hebt verschillende soorten voor lichte en donkere shirts. Als je die voor lichte kleuren gebruikt, moet je je afbeelding in spiegelbeeld printen, die voor donkere kleuren juist weer niet.
Je hebt trouwens tegenwoordig ook stof waar je op kan printen, Printing Fabric heet dat, dan kun je het ergens op naaien.

Toegevoegd na 31 seconden:
Sorry, die stof om op te printen heet Photo Fabric
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je foto die je op je shirt wilt ergens op je pc hebt staan kun je ook naar de site van Vistaprint gaan waar je deze foto op je shirt kan laten afdrukken,geheel on-line dus.