Is het verstandig mijn geverfde witblonde haar in een keer middenblond te verven?

Ik verf mijn haar al enkele jaren zeer licht blond (witblond), nu wil ik graag stoppen met het verven van mijn haar en terug naar mijn natuurlijke kleur: middenblond.

Nu zit ik eraan te denken om bij de drogist een haarverf te kopen die dicht bij mijn eigen kleur ligt zodat de uitgroei niet zo opvalt. Kan ik mijn haar zomaar in een keer terugverven, is dit verstandig?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
2.1K

Het beste antwoord

Je kunt dat wel in 1 keer doen, maar waarschijnlijk blijft dat niet lang mooi.
Mijn advies zou zijn: maak low-lights in je haar. Het beste kun je naar de kapper maar als dat te duur is, kun je dat ook zelf. In plaats van high-lights kun je een middenblonde verf kopen. Met een grove kam maak je met die verf strepen in je haar. Zo heb je een soort tussenfase. Je haar lijkt al wat donkerder, uitgroei valt veel minder op en je kunt vast zien of je het mooi vindt én of het mooi van kleur blijft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

ja dat kan, laat je adviseren met behulp van een kleurenkaart met lokjes, niet vanaf het doosje, want dat wijkt teveel af, je kunt ook de 'l Oreal advieslijn bellen, dan krijg je ook goed advies.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je je haar toch al zelf verft zouterugveven naar je eigen kleur geen proeem moeten zijn. Je haren zijn door het veelvuldig lichter verven erg poreus geworden. Dit heeft invled op de kleur die je nu gaat kiezen. Mogelijk moet je een tint lichter of donkerder nemen om het gewenste effect te krijgen. Vraag ernaar bij een goede drogist.
Nog beter; ga voor deze ene keer naar de kapper voor advies en behandeling.
Succes

Toegevoegd na 3 minuten:
Proeem=probleem
er moet een spatie tussen zou terugverven.
Excuus voor de slordigheden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je zou het opzich kunnen doen want je bent al zolang bezig met verven dat dit niet kwaad zou moeten doen