Met welke temperatuur moet je je haar wassen?

Ik doe het altijd met 40 graden douche water, maar ik heb wel eens gehoord dat dit slecht is voor je haar? Wat kan er dan met je haar gebeuren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
1.5K

Antwoorden (3)

het beste is handwarm water, bij te warm water kan je haar uitdrogen, 40 graden kan geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of water van 40 graden daadwerkelijk slecht is voor je haar durf ik niet te zeggen. Zo'n warme straal op je hoofd lijkt me alleen niet prettig, maar dat is geheel persoonlijk. Ik zet de temperatuur zelf dus altijd wat lager, maar doe dat op gevoel omdat ik een bril draag en de cijfertjes moeilijk kan zien als ik hem niet op heb. Kortom, zolang het water niet van een zodanige temperatuur is dat je je hoofdhuid verbrand, lijkt het me geen enkel probleem om je haar lekker warm te wassen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
40 graden is oke
Spoel je haar nog even na met koud water omdat de schubben van je haar zich dan sluiten en je haar minder pluizig wordt en meer glanst.