Hoe voelt het als je een tattoo neemt?

een vriendin van mij wil een tattoo nemen maar ze is bang dat het pijn doet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
9.9K

Het beste antwoord

Ik zit aardig onder de inkt, (maatje is tattoeerder) en de verhalen van waar geen spieren zitten en of waar de huid dunner is, dicht op het bot, dat dat meer pijn zal doen is echt onzin.

Pijn heeft alles te maken met jouw zenuwbanen en de gevoeligheid ervan.

Het verschilt dus per persoon en er is niets over te zeggen. De een vindt de enkel een verschrikking, de ander vindt het meevallen. Ikzelf vond bijvoorbeeld de monnikskapspier en nekspieren erg pijnlijk, terwijl de ander zowat in slaap valt.

Dus resumerend: Je kan niet zeggen hoe het voelt. Het kan pijn doen, het kan schurend overeenkomen, je kan het als krassend en zelfs als kietelend ervaren.

En ik zeg altijd: Als je niet bereid bent de pijn voor lief te nemen, moet je niet aan tatoeages beginnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Het doet heel veel pijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ligt eraan waar ze hem neemt maar pijn doet het altijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het hangt ervan af waar ze 'm laat zetten. Littekenweefsel is bijvoorbeeld redelijk ongevoelig, een tattoo op de huid boven je nieren en ribben doet veel meer pijn.

Het voelt ongeveer alsof er een beetje gekrast wordt met een stanley-mesje vond ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou het omschrijven als een warme naald die over je huid gaat. Het valt reuze mee, al helemaal als je in je achterhoofd hebt wat het eindresultaat zal zijn.

Maar goed, het hangt inderdaad af van de plek waar het komt, in mijn knieholte moest ik ook wel een kwartiertje doorbijten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja het doet flink pijn, maar ja al je stoer wil zijn!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De pijn die je voelt, wordt wel omschreven als het schieten van een elastiekje, het krijgen van meerdere prikken, een beetje tintelen, verbranden in de zon, of alsof er een boor door je huid gaat. Je persoonlijke pijngrens, de grootte en plaats van de tatoeage en de handigheid van degene die de tatoeage aanbrengt, bepalen allemaal de hoeveelheid pijn die bij het tatoeëren komt kijken. Tatoeages op je borst of bovenarm doen de minste pijn; het meest gevoelig is de huid die vlak boven je botten ligt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je perse iets wil moet je de pijn op de koop toenemen.
12 jaar geleden
Waar de huid vlak op je bot zit doet het het meeste pijn. Schouderbladen bijvoorbeeld. En die 2 botten die rondom je hals zitten. Geen idee hoe die heten :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn broer heeft een hart op zijn bovenarm.
Hij zei dat hij alleen wat geprik voelde, en ik weet zeker dat hij zich niet groot hield toen hij dat zei: zo is hij niet.

Het ligt aan diegene die hem laat zetten, bij de een ligt de pijngrens hoog en bij de ander wat lager.