Wie weet een goede remedie tegen pukkeltjes op de bovenarmen?

Het is niet echt de vorm zoals besproken in:

http://www.goeievraag.nl/vraag/soort-pukkeltjes-bultjes-mn-bovenarmen.114201

maar meer onderhuidse puistjes. Niet overdreven zichtbaar maar zo nu en dan steekt er eentje de kop op. Je voelt ze wel zitten en af en toe wordt er eentje rood. Ze zijn uit te drukken, soort talgsliertje komt er dan uit, maar dat is niet zo'n goed idee ben ik achter gekomen. Wordt erg rood en gaat irriteren. Ze zitten alleen op mijn bovenarm, tot op de schouder en rondom de triceps.

De volgende tips heb ik al gebruikt: scrubben, vochtinbrengende cremes, uitdrukken, bio oil, biodermal, unicura, antiacné cremes en douchemeuk, aanstippen met alcohol, prednison zalf, teatree oil en balsam.

Huisarts wist ook geen andere optie behalve betadine zalf, maar dit is meer om te voorkomen dat ze gaan ontsteken.

Wie weet een ander goed middel behalve de kaasschaaf, schuurpapier en een rasp? En wie herkent dit?

NB misschien overbodig om te vermelden, maar ik ben de puberpuistenleeftijd al lang voorbij. Gelukkig.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben hier voor ook een keer naar de dokter geweest vroeger, ik weet niet of het hiermee te vergelijken is, maar bij mij hielp het om heel veel in de zon te zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel Krekatos!

Het beste antwoord

uitwendig zou je je huisarts nog kunnen vragen om tretinoine-creme.
dat wordt voorgeschreven bij acne of een anderszins onzuivere huid, en versnelt het vernieuwingsproces.

inwendig zou je ook eens op kunnen letten of bepaalde voeding invloed heeft?

en sowieso natuurlijke zachte stoffen dragen die je huid niet irriteren.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat van die creme is een goede tip! Tja qua voeding heb ik er al over nagedacht, maar niets is anders dan voordat ik het kreeg. Heb je nog ideeën wat ik beter kan vermijden behalve vetten? Zuivelproducten gebruik ik al zo goed als niet.
Rieneke1
12 jaar geleden
nee, ik kan je verder niet helpen, helaas.
toch zou ik het in de gaten houden.
dat je altijd goed hebt gereageerd op een bepaald voedingsmiddel, geeft geen garantie voor de toekomst, of het nu.

Andere antwoorden (2)

scrubben en dan iedere dag schoonmaken met een lotion tegen acne.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In mijn vraag staat dat ik scrubben en antiacne middeltjes al heb gebruikt. En dus niets uithalen.
Bij mij hielp brandnetel thee, het klinkt vies maar met een beetje honing is het heerlijk