Wat is goed gerecycled materiaal om te hergebruiken om een jurk mee te maken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
1.4K

Antwoorden (9)

Van vuilniszakken kun je een mooie jurk maken.

Toegevoegd na 3 minuten:
Tule is niet echt gerecycled volgens mij, maar kun je ook mooie dingen mee maken.

Toegevoegd na 4 minuten:
Je kunt ook een jurk van condooms maken, maar die zou ik niet recyclen ;) http://www.ecouterre.com/when-life-hands-you-expired-condoms-make-a-dress/
Plaatje bij antwoord
Kimath
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of van die dunne krinkelplasticzakjes in verschillende kleurtjes.
Ik zag op google dat colablikjes iets moois kunnen maken, maar dat lijkt me gevaarlijk! (maar wel grappig gemaakt!)

Ik weet een site waar ze van oude shirts weer nieuwe shirts maken, van de stof en daar komen hele gave nieuwe design shirtjes uit. En Uniek omdat er maar een van is. Dat is toch dan eigenlijk ook gerecycled materiaal?

http://www.dressme.nl/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met bubbeltjesplastic / noppenfolie!
Plaatje bij antwoord
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar dan niet gaan ploppen.......dat is zo leuk om te doen, heeeerlijk!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of juist wel. Zo zorgt je jurk dat je je niet meer hoeft te vervelen als je op de bus staat te wachten :)
Tenminste, de eerste paar keer dat je 'm draagt, daarna is ie 'uitgeplopt'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hahaha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alleen niet geschikt voor mensen die er niet van houden dat iedereen de hele tijd aan ze zit ;)
Paar goedkope kledingstukken met apart patroon of kleur bij De Kringloop halen en daar vervolgens iets leuks van maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ligt er aan of je de jurk ook echt wil gaan dragen of dat het artistiek bedoeld is. Die toevoeging zou misschien nog goed kunnen zijn.

Je zou bijvoorbeeld ook frisdrankpakken kunnen gebruiken, want die zijn waterafstotend. Ook kun je bij de tweedehandswinkel naar goedkope schilderijen op canvas kunnen kijken, namelijk ook een goede kans dat het waterafstotend is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een jurk gemaakt van die lipjes op blikjes. Duurt wel even voordat ie af is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oude postzakken.
Fleece (is van petflessen gemaakt)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verzamel oude kapotte spijkerbroeken ven familie en vrienden, daar kun je heel leuk mee aan de slag. (Tenminste als je van spijkerstof hou)
Daar kun je zelf stoelen, banken en nog veel meer mee doen als het je favoriete stof is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
flees wordt gemaakt van plastic ,wol is ook een goede keus als het gaat om op te ruimen nadat je kleding niet meer draagt, leg iets van wol onder stenen op gras in de herfst en in de zomer is het verdwenen.