Waarom krijg je haaruitval nadat je haarmasker hebt gebruikt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
4K

Antwoorden (4)

Een haarmasker gebruik je (meestal) na het wassen van je haar. Het is normaal dat je dan wat haar verliest. Je kneedt het haar en "rost " er wat doorheen met je vingers. Daardoor laten wat haren los. Zo ook met het gebruik van een masker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je echt kale plekken krijgt, zou ik denken dat je allergisch bent voor het haarmasker.

Wanneer ik een haarmasker gebruik, kam ik het altijd door mijn haar. Dan komt er heel veel haar los. Nat haar is zwaarder, de hoofdhuid wordt weker, en laat haren makkelijker los. Is verder niets om je zorgen om te maken :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hoort geen haaruitval te krijgen van een haarmasker, het is normaal dat je ongeveer 100 haren op een dag verliest, dus ga eens tellen.
Wel kun je door te wild mat je haar om te gaan, je haar afbreken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hoort geen haaruitval te hebben na een haarmasker!
Ik gebruik wekelijks een haarmasker voor mijn lange haar en dat zou ik echt niet doen als ik er haaruitval van kreeg.Er is meestal een andere oorzaak voor haaruitval bijv. Vitamine B12 tekort of stress oid.
Je verliest dagelijks wel haren,dat is normaal.Maar als er na het wassen hele handen vol uitkomen zit er iets niet goed.Als ik m'n haar kam na wassen of haarmasker zitten er misschien 5 haren in m'n kam.