Krijg je rode wijn uit een witte broek en een paars-witte blouse?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
1.2K

Het beste antwoord

Er bestaan veel fabeltjes over het verwijderen van rode wijn. Maar wat werkt nu echt? Over het algemeen geld: bij vlekken van rode wijn, maar ook bij andere vlekken is het belangrijk zo snel mogelijk te handelen. Gebruik bijvoorbeeld direct nadat de vlek ontstaan is keukenzout zodat de vloeistof in ieder geval alvast voor een groot deel geabsorbeerd wordt.

Tip een

Simpel maar doeltreffend, gebruik lauw of warm water om de vlekken te verwijderen.

Tip twee

Bestrooi de rode wijnvlek met keukenzout. De wijn zal in het zout trekken, en wat overblijft is makkelijk te verwijderen.

Tip drie

Rode wijn gemorst over het tapijt? Giet er dan witte wijn overheen en dep de vlek.

Tip vier

Indien je geen rode wijn hebt kun je ook jonge jenever gebruiken.

Tip vijf

Je kunt de rode wijn vlek ook deppen met witte azijn, als het om kleding gaat stop deze hierna dan gelijk in de wasmachine.

Tip zes

Spa rood. Giet een glas spa rood over de vlek en deze zal snel verdwijnen door het koolzuur.

Tip zeven

Indien je geen spa rood hebt kun je ook bier gebruiken.

Tip acht

zit er een wijnvlek in je katoenen overhemd? Laat de vlek dan een nacht weken in melk.

Tip negen

blijven er nog wijnresten achter? Deze kan je bleken met bleekmiddel.

Tip tien

Bij de apotheker kun je zuurstofwater kopen om de vlek mee in de deppen. Zuurstofwater is een verdunde oplossing van waterstofperoxide in water.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je moet er meteen een hoop zout opgooien, dat scheelt veel ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met Dasty ontvetter (gele flacon) krijg je de vreselijkste vlekken weg dus wellicht deze ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gebruik ossengal, meestal bij kruidvat te koop. Een stik om
Op de vlek te smeren en vloeibaar bij je wasmiddel voegen werkt prima!