Hoe kan ik "meisjesachtiger" worden?

Als ik ergens loop, in een winkel ofzo, voel ik me zo lomp en onvrouwelijk. Ik draag meestal gewoon een shirtje, een dun vestje en spijkerbroek met gympies.
Kan het ook komen doordat ik dun ben en geen (opvallende) vrouwelijke vormen heb?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
3.5K

Het beste antwoord

Ik ga nu even heel direct worden, maar wel met hele goede bedoelingen:

Jij moet echt eens ophouden met jouw negatieve zelfbeeld! Jouw eerdere vraag ging over jouw neus, deze vraag weer over dat je vindt dat je niet meisjesachtig bent.
Je bent onzeker. En weet je hoe je dat komt?
Dat doe je zelf. Denk eens goed na: Hoeveel mensen hebben tegen jou gezegd dat je lomp bent en onvrouwelijk? Nou hoeveel? Geen één. Alleen jij hebt dat beeld.

Kom op meid, kijk eens goed rond. Niemand in het echte leven ziet eruit als in een modeblad. En als je iemand treft die daar erg in de buurt komt, is dat omdat diegene geen eigen ik heeft en zich spiegelt aan modellen.

Jij bent, ondanks dat ik je niet ken en je nog nooit gezien heb, een prachtmens. Omdat je jezelf bent.
Waarom loop je in een dun vestje en spijkerbroek? Omdat jij je daar lekker in voelt. En dat maakt jou jezelf. Jouw eigen ik. Dat is nooit iets om onzeker over te zijn, maar iets om trots op te zijn.

Wil je mij iets beloven (ondanks dat je mij niet kent) ??
Dat je eens goed nadenkt over wat ik net heb geschreven en dat je nu eindelijk eens tegen jezelf zegt dat jij perfect bent? Ja, perfect, want van jou is er maar eentje, dus perfect. Deal?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit onthou ik ook ff voor mezelf als je het niet erg vind!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier sluit ik me bij aan ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@maris1990....even over nadenken, okee is goed. ;-) Ja tuurlijk! Blij dat jij er ook wat aan hebt!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aan de andere kant heeft ze zich wel femme fatale genoemd, dus misschien net even wat van haar onzekerheden die hier naar voren komen, dat heeft toch iedereen? Met wat tijd beseft ze vast wel dat die dingetjes geen energie verdienen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi gezegd , jmmr dat ik geen + kan geven:(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thanks!
Vond het antwoord van ImaginaryGirl ook heel nuttig..
Heel erg bedankt. Ik ga hier zeker iets aan hebben.

Andere antwoorden (8)

Make-up, sieraden of hakken dragen? niet zo moeilijk volgens mij!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
probeer eens schoenen met een klein hakje en rok. En kijk eens hoe je je dan voelt
ook als je dun bent kun je je vrouwlijk kleden
12 jaar geleden
Waarschijnlijk niet het antwoord dat je wilt horen, wees blij met jezelf! Zo ben jij, daar voel jij je goed in, dus waarom zou je vrouwelijker willen zijn? Maargoed. Ik ben ook erg dun, en ook geen vormen maar toch zie ik er wel altijd leuk uit vind ik. Dat vind ik juist mooier. Ik zal even vertellen wat ik vaak draag. Een hempdje, vestje, skinnyjeans en pumps, leuke oorbellen is al een hele stap vooruit. Als je echt drastisch wil gaan, gooi de krultang erin, bij de h&m heb je een heel leuk rood jurkje, rode lippenstift, en zwarte hakken, of als je niet hakken kan lopen, ballerina`s. Kijk eens op lookbook.nu , daar staan heel veel soorten vrouwenstijlen enzo
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, gooi je haar los, rokjes of een jurkje vind ik persoonlijk altijd erg vrouwelijk. mooie oorbellen, en klaar is, eh, truus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha klaar is Truus!:P
Als je je met 'typisch meisjesachtige' kleding nog steeds lomp voelt kun je misschien dingen aanpassen die men aan de buitenkant niet zo snel opmerkt. Zoals een vrouwelijk luchtje of sexy ondergoed, nagels gelakt, een dun ringetje aan je hand. Ondanks het feit dat bijna niemand het ziet zal jij je houding daardoor misschien wat aanpassen.

Toegevoegd na 9 minuten:
Niet dat je je houding zou moeten aanpassen natuurlijk, meer je gevoel van binnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Draag rokjes lang haar en hakken je kan een bh met vulling kopen als je opvallende vrouwlijke vormen wilt..
Doe make up op
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, nee, nee geen vulling :-)
Die vormen komen nog wel!
In principe sluit ik me aan bij T74.

Het kan echter ook dat jij pas sinds kort interesse krijgt in 'meidendingen' en oprecht graag vrouwelijker er uit wil zien. Misschien omdat je dat nooit echt hebt gewild, weet je niet waar je moet beginnen?

Hier wat tips!

[1] Ten eerste de vraag; wat is in jouw optiek - qua lichaam -vrouwelijk? Zoals jij al aangaf zijn dat vrouwelijke vormen, maar de ontwikkeling daarvan laat nog even op zich wachten, dus moet je het van iets anders hebben. Wat ik jou aanraad is om zelf eens op een rijtje te zetten met wat in jouw ogen vrouwelijk is, of jij dit zelf mooi vindt en hoe je dat subtiel een beetje kan 'veranderen'. Ik geef nu een paar voorbeelden, maar dit is alleen ter illustratie, misschien heb jij er wel een andere mening over!
- Taille: accentueer je taille met een riem, of draag bijvoorbeeld een taille rokje.
- Lange wimpers: doe wat mascara op.
- Lange haren: let op, hier verschillen de meningen over.
- Etcetera!

[2] Wat vind jij typisch vrouwelijke kledingstukken en welke vind jij zelf ook mooi?
Hier wat voorbeelden ter illustratie:
- Rokjes.
- Schoenen met een klein hakje.
- Jurkjes.

[3] Nog wat opmerkingen van mij.
- Combineer nonchalant met vrouwelijk! Bijvoorbeeld: spijkerbroek, gympies en een vrouwelijk shirtje.
- Als je vrouwelijke kleding wilt dragen, let dan ook een beetje op je houding. Een vrouw met een rokje aan, die onderuitgezakt met haar benen wijd zit is natuurlijk geen gezicht.
- Vrouwelijk is mooi, maar word geen barbiepop ;-)
- Probeer jezelf te accepteren zoals je bent. Stop jezelf niet in een keurslijf doordat jij denkt dat het moet.

Heel veel succes,
ImaginaryGirl

Toegevoegd na 7 minuten:
[4] Nog wat laatste tips
- Als je het lekker vindt, kan je eens wat parfum opspuiten. Zelf hou ik van subtiele luchtjes en spuit ik niet te veel. Een tip van mij is Versace bright crystal. Mmmm!
- Accessoires! Afhankelijk van wat je zelf mooi vindt, bijvoorbeeld: een tasje, een zonnebril, een riem, een mooi sieraad etcetera.
- Ook al zeg je dat je geen vrouwelijke vormen hebt, dan nog is dat geen reden om geen mooi(e) lingerie/ondergoed te kopen. Verwen jezelf eens met een lingeriesetje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hallo,

Tja, dit antwoord geef ik vaker en het klinkt wellicht heel vaag, want als vrouw haal je je vrouwelijkheid bij andere vrouwen, ofwel je zusters. Niet door het hebben van een relatie (tenzij je bi of lesbisch bent) maar door te lachen, gieren en brullen. Want wij vrouwen begrijpen elkaar!

Helaas is het hier zo dat veel vrouwen elkaar het licht niet in de ogen gunnen. Zelfs 'vriendinnen' gunnen elkaar weinig. Vrouwen proberen elkaar de loef af te steken ten gunste van de mannen. Fout!!

Een relatie hebben met een man is prima, heerlijk en top! Je haalt er alleen niet je kracht vandaan, dus je vrouwelijkheid! Dat doen we zoals gezegd bij elkaar, waarbij eerlijkheid en vertrouwen heel belangrijk zijn.

Dus lieve mooie vrouw, open je ogen voor je mede-zusters. Zie hoe mooi ze zijn, geef ze oprechte complimenten en adviezen. Deel in hun pijn en deel jouw mooie en minder mooie momenten met hen. Jank, lach, gil, brul, straal en voel je vrouw! Leuke bijkomstigheid: het maakt je aantrekkelijker voor mannen.

Ik spreek trouwens uit eigen ervaring! Een aantal jaren terug is me dit nl verteld, ik dacht: 'Dit is raar en volgens mij niet waar...' Inmiddels weet ik beter!

Here you go girl!
Liefs van een zuster :-x

Ps google eens op vrouwencirkel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ps ben van alleen broeken-dragen heel naturel (dus zonder mezelf geweld aan te doen) overgestapt naar rokken, kettingen, oorbellen, armbanden etc. Met andere woorden: wees niet hard voor jezelf, wij vrouwen zijn nl zacht ;-) (niet te verwarren met softies!)