Bestaan mode trends boeken?

Ik heb een keer in een fictie boek gelezen over een meisje en zij had een boek waarin de trends voor de komende seizoenen en jaren stonden. Omdat het een fictie boek waarin dat vertelt werd, weet ik iet of die boeken echt bestaan. Zo ja, waar kan je die kopen? :)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode

Antwoorden (2)

Voor de mode bestaan zulke boeken zeker. Hierin kunnen de kleuren en vormen beschreven worden die volgend seizoen of zelfs een paar seizoenen verder de trend zullen zijn. Ook kan de informatie iets minder in detail gaan, dit zijn boeken waar meer de algemene tendensen worden verteld. Bijvoorbeeld over de opkomst van smartphones en dat dat de manier van omgang met elkaar wereldwijd veranderd, dat er een mentaliteits verandering plaats vind. Of de opwarming van de aarde en wat dat voor consequenties met zich mee kan brengen(Dit zijn even hele bekende voorbeelden). Met deze laatste omschreven boeken is het meer aan de ontwerpers om een vertaalslag te maken naar hun ontwerpen, bij de eerste variant is het al meer kant en klaar.
Op dit moment weet ik even niet zoveel namen van dit soort boeken ( dit zou ik even moeten opzoeken)
Je zou bij appletizer of bij y trends kunnen kijken, maar bedenk wel dat zulke boeken vaak wel vanaf 1000,- beginnen. Als je ze wil hebben voor een echt toegespitst onderdeel van de mode dan zou je ze ook voor een paar honderd kunnen kopen. Deze vind je vaak bij mode beurzen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Google op 'Fashion Trend Forecast'. Die boeken bestaan en kosten vaak meer dan 50€. Bazaar heeft een Runway Report dat trends van het komende seizoen weergeeft, rond de 22€ bij Zinio