Hoe voorkom je droog haar door de zon??

Toegevoegd na 4 minuten:
En als het eenmaal droog is; hoe krijg je het dan weer gezond?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode

Het beste antwoord

Ikzelf heb ook vaak last van droog haar. Ik vroeg aan de kapper wat je hier tegen hielp. Je kan het een beetje voorkomen door iets op je hoofd te zetten zoals een pet, hoed of sjaal. Maar echt helemaal voorkomen lukt bijna nooit. Je kan alleen beter je haren dan NIET stylen, fohnen,krullen enz. Hier worden je haren echt heel droog van. Iets wat bij mij heel erg goed werkt is om de twee weken een haarmaskertje te doen. Je moet het dan vooral aan de puntjes doen. Dit masker moet je dan even in laten trekken. Als het is ingetrokken en je hebt het uitgewassen voelen je haren veel zachter.9
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Pet dragen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een leuke doek, boerenzakdoek, bandana, sjaaltje o.i. dergelijks om je hoofd binden.

Je haren vantevoren inspuiten of behandelen met een spray met UV bescherming of een zonneproduct voor je haren.

Niet te vaak je haren wassen met shampoo.

Niet fohnen.

Laat de producten die je had staan voor in September en koop een nieuwe serie met uv filter. Je begint met het wassen en conditioneren van je haar met deze speciale zonnelijn, zodat je zeker weet dat alle chloor en zout resten uit je haar verdwijnen na een dagje strand of zwembad. Daarna gebruik je je schuim, gel of wax zoals je gewend bent, maar dan ook van een speciale zonnelijn. Hierin zit een uv filter (tegenwoordig waterproof te verkrijgen) en je weet zeker dat je je haar maximaal beschermd tegen de heerlijke maar oh zo verraderlijke zon !!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er bestaan speciale sprays om je haar tegen zon te beschermen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
's Nachts je haar lekker insmeren met amandelolie of jojobaolie. Vooral de punten dik invetten. Je kan evt. je handdoek op je kussen leggen. Volgende ochtend je haartjes uitspoelen en je haartjes zijn weer zijdezacht. Zo fijn!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een hoofddeksel dragen, je haar wassen met crèmespoeling voor droog haar en regelmatig een haarmasker nemen.