Ik wil mijn oude lichte huidskleur terug, kan dat met crème ?

Ik heb niets tegen donker ofzo, maar eerst was mijn huidskleur licht getint, maar na 4 jaar vakanties in respectievelijk: Spanje, Turkije, Spanje, Egypte en Bangladesh&India (deze 2 in 1 jaar) ben ik erg donker geworden.
Bijna zwart, ik vind zwart mooi, maar bij mezelf past dit niet.
Ik heb ook nu een jaar later gewoon dezelfde huidskleur nog steeds en ik wil mijn oude huidskleur terug.

Me moeder zegt dat het komt, omdat ik tot 5 jaar geleden elke dag Vaseline gebruikte en nu niet meer.
Kan dit zo zijn ?

Zijn er nog andere tips om weer wat lichter te worden ?

Tevens zeg ik het nogmaals zwart is mooi, maar het moet je wel passen en bij mij past het niet.

Ik kom ook niet uit Afrika, me vader komt uit Bangladesh (even donker als ik) en mijn moeder komt uit India (een soort Turksachtige huidskleur).

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik had deze huidskleur http://www.castingnieuws.nl/files/u_redactie3_5404/Aishwarya-Rai-3.jpg

Toegevoegd na 10 minuten:
Die huidskleur van die man dat is nu ongeveer mijn huidskleur, ik zie dat het niet terug te draaien valt ?

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/14/Abhishek_%26_Aishwarya.jpg

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
6.6K

Het beste antwoord

In Azie (thailand) waar ik vorig jaar was zijn er erg veel blekende cremes gewoon bij de drogist te koop ( vollop keus!). Het blekende product wat er in zit zal niet altijd gelijk zijn en het effect ook niet. Maar dat er producten zijn die werken weet ik zeker. Omdat er veel vrouwen (vooral jonge) met een witter gezicht rond lopen.(tip: vergeet je hals niet) Of het goed is voor je huid? De meningen zijn er over verdeeld. In cremes tegen ouderdomvlekken zit soms ook iets blekends. Ik raad je aan om eens wat buitenlandse websites te bekijken maar ook de fora te lezen met ervaringen en is te onderzoeken welke stof nu precies bleekt en wat het met je huid (op langer termijn) doet! In thailand was er zelfs een creme met een blekend effect van het bij ons zo vertrouwde merk NIVEA!

Verder nog een tip als je niet bruiner wil worden: Gebruik altijd een dagcreme met een SPF, ook in de winter!

Nivea whiting:
http://www.kikaycorner.net/2011/05/nivea-sparkling-white-range.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje

Andere antwoorden (3)

je huid heeft teveel zon opgenomen kan niet meer worden teruggedraaid
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er bestaat geen middeltje ofzo dat ervoor zorgt dat je huidskleur lichter wordt. Het enige dat je kunt doen is regelmatig scrubben om je dode (en donkere) huidcellen te verwijderen en daarnaast zo veel mogelijk uit de zon blijven en eventueel een sunblock opsmeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt proberen een sunblock te gebruiken met een factor 50 maar ik denk niet dat je nog lichter kan worden je zult alleen goed beschermd zijn,