Hoe kan ik mijn wimpers sterker maken?

Ik zou graag sterkerder wimpers hebben. Dus weet iemand iets (het liefste iets natuurlijks) om je wimpers sterker te maken en misschien ook sneller te laten groeien?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
1.7K

Het beste antwoord

Vaseline
Als veel eenvoudiger huis-tuin-keuken middeltje wordt vaak vaseline genoemd. Of vaseline de wimpers echt langer doet groeien, is niet duidelijk, maar in het algemeen wordt er wel gezegd dat vaseline de conditie van droge en broze haartjes verbetert en de wimpers daardoor een voller en gezonder aanzien geeft. De methode is heel eenvoudig. Breng 's avonds met een schoon (liefst ongebruikt) mascaraborsteltje de vaseline op je wimpers aan en was de vaseline 's morgens weer af.

Nepwimpers en wimperverlenging bij schoonheidsspecialiste Wie geen genoegen neemt met zijn (pardon, haar) eigen wimpers kan altijd nog toevlucht nemen tot wimperextensions (bij de schoonheidsspecialiste) of nepwimpers. De beperking van wimperextensions is dat deze methode alleen de wimpers die je al hebt langer maakt en dus niet voor vollere wimpers kan zorgen (ook al zien ze er na verlenging vaak wel voller uit).

Mascara
Maar laten we de 'good old mascara' niet vergeten. Het product dat al in de 19e eeuw door eugene rimmel werd ontworpen. De mascara's van vandaag de dag zijn steeds geavanceerder en de resultaten zijn steeds beter.

Overigens zijn er verschillende methodes om de mascara aan te brengen. De wimpers kunnen vanaf de wortel vol, dik en zwart worden aangezet, maar tegenwoordig is er ook een tendens om alleen de punten met het mascaraborsteltje aan te stippen. Het resultaat is veel natuurlijker en deze methode van aanbrengen is ideaal voor wie gevoelige ogen heeft. Het borsteltje raakt immers alleen de uiteinden van de wimpers.

Niet altijd hoeven alle haartjes onder het oog aangezet te worden. Ook hier zien we weer verschillende methodes. Zo is het heel geraffineerd om alleen de haartjes in het midden van het ooglid zwart te maken. Dit heeft vooral een psychologisch effect omdat het jong aandoet. Jonge meisjes van 12, 13 jaar zouden namelijk in het midden van het oog langere wimpers hebben dan in de ooghoeken.

Liever geen waterproof mascara
Welke methode je ook kiest, het is altijd belangrijk om je wimpers goed te verzorgen. Wrijf niet hard over de haartjes om make-up af te halen. Gebruik daarom altijd een reinigingsproduct dat de make-up gemakkelijker verwijdert zodat je niet hoeft te boenen. En gebruik liever geen waterproof mascara omdat dit product zich in het algemeen niet één-twee-drie laat verwijderen en je wimpers zwaar op de proef stelt.

Kijk voor meer in de onderste 2 bronnen. Het past er niet allemaal op (mag niet meer dan 2500 tekens)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Garnalen met schil eten... Het hoorn is goed voor je haar en huid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens maar heb je daar niet echt wat voor..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De wimperserum van loreal werkt supergoed. Je wimpers worden na een tijdje zichtbaar steviger en daardoor lijken ze ook wat langer. Als mijn wimpers niet mooi zijn breng ik de serum een paar nachtjes aan en na een paar dagen zie je het verschil en doordat ze verstevigen lijken ze ook wat langer. Misschien worden ze ook daadwerkelijk wat langer maar ik heb ze nooit opgemeten ofzo om het te checken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het schijnt dat vaseline helpt, maar ik heb het nog nooit geprobeerd. Je maakt even een oud mascaraborsteltje goed schoon en droog, en dan breng je wat vaseline aan op het borsteltje en vervolgens op je wimpers. Het schijnt te werken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Let er wel op dat er dan geen vaseline in je oog komt, raakt je oog van geirriteerd omdat het traanvocht het niet op kan lossen!
Als je je wimpers sterker, dikker en langer wilt maken raad ik je aan om 100% natuurlijke castorolie, ook wel wonderolie, te gebruiken. Dit is een olie die te koop is bij bijv. Holland & Barrett (= 'Holland & Barrett' samen met het voormalige 'de Tuinen').
Deze castorolie moet je iedere dag met een kwastje net boven je wimpers aanbrengen op de scheiding tussen ooglid en wimpers, dit hoeft maximaal maar 1 druppel te zijn per oog. Breng het dus aan als eyeliner. Zorg wel dat het niet in je oog komt aangezien dan een olielaagje op je oog kan vormen en dit kan je zicht belemmeren. Als dit wel gebeurt spoel het dan onmiddellijk uit met water. Als je merkt dat je een allergische reactie krijgt spoel het dan ook onmiddellijk uit met water en stop er meteen mee.
Het resultaat verschilt per persoon: voor de één kost het twee weken om verschil te zien en de ander heeft twee maanden nodig.