Hoe ga je beter op hakken lopen? (pijne tenen)

Aankomende vrijdag heb ik eindgala. Nu heb ik vandaag hakken gekocht van 7cm. Na ongeveer 5/7 minuten lopen begin ik hele erge pijn op pijn tenen ga krijgen.
Nu heb ik al wel ervaring met hakken (4cm)
Ik heb maat 36. Natuurlijk oefenen ik elke keer wel 5 minuten om t half uur ofzo.
Maar nu moet ik van 6u tot half 11 erop gaan lopen (ik neem denk ik wel andere schoenen mee)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@loenie ja inderdaad ik geef je helemaal gelijk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt voor de zekerheid ballerina's meenemen naar je gala. Je hakken kan je vast wel achterlaten bij de garderobe.

Antwoorden (3)

a. oefenen
b. zorgen dat je schoenen van tevoren zijn ingelopen

En zie de foto ;

Toegevoegd na 39 seconden:
Wie mooi wilt zijn moet pijn leden ;X

Toegevoegd na 4 minuten:
LIJDEN .*
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kan het niet zijn dat je hakken te hoog zijn???
het maximum van de hakken waarop je kan lopen is, het aantal cm van de grond tot je hiel als je op je tenen staat - 2 cm.
dat houd wel in dat je hele lichaamsgewicht op je tenen rust. en dat gaat ook pijn doen.

Je kan het beste schoenen kopen waarbij je hiel goed rust op de hak en waar je makkelijk je gewicht op je hiel kan laten rusten.
en dit verschilt enorm tussen schoenen. ik heb bv hakken van 9 cm die zitten zalig ( kan ik op gaan winkelen) en andere van 4/5 cm die ik alleen aan doe als ik weet dat ik de hele avond zit.

kan je je schoenen nog ruilen???
want ook een inlegzooltje helpt niet echt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien moet je meer steunen op je hakken in plaats van je tenen? Dus meer naar achteren leunen. En anders zijn je schoenen misschien te klein.