Hoe komt het dat mannen vaak meer pijn hebben tijdens het waxen dan vrouwen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
1.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mannen zijn gewoon grote piepers!!!

Het beste antwoord

Omdat de wortels dieper liggen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Hun haar zit dichter op elkaar. Maar of dat nu echt meer pijn doet. Een hoop mannen hebben gewoon een lage pijngrens. Op het moment dat ze een meloen kunnen uitpoepen hebben ze recht om over pijn te praten ;0
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat bij mannen de pijntolerantie veel lager ligt dan bij vrouwen. Mannen kunnen minder goed tegen pijn.

Hieronder een tekst uit een wetenschappelijk onderzoek:

Grof geschetst kan men zeggen dat mannen beter bestand zijn tegen acute pijnen, maar dat de pijngrens van vrouwen veel hoger ligt, dat ze met andere woorden meer pijn kunnen verdragen.
Een en ander kwam aan bod op het jaarlijks congres van de American Pain Society.
Dat zou gedeeltelijk te maken hebben met opvoeding en rollenpatronen, maar in belangrijke mate ook met neurologische verschillen. Mannen en vrouwen gebruiken verschillende hersencircuits bij pijn waarbij ook verschillende neurotransmitters en receptoren in de hersenen worden aangesproken. Dit heeft niet alleen voor gevolg dat ze anders reageren op pijn, maar het zou ook gevolgen kunnen hebben op de effectiviteit van pijnstillers. Wat werkt bij de man, zou niet altijd werken bij de vrouw en omgekeerd. Misschien zullen er in de toekomst mannelijke en vrouwelijke pijnstillers moeten komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meer en vooral dikkere haren dan vrouwen zal daar de oorzaak van zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gokte maar wat! De enige hars die ik gebruik,komt door het mondje naar binnen en zit in de Retsina.
Rieneke1
12 jaar geleden
heel verstandig keesje, proost! :)
Dat is niet zo. De pijn is bij iedereen gelijk, maar de acceptatiegrens ligt over het algemeen bij mannen lager dan bij vrouwen. Dat zou ermee te maken kunnen hebben dat vrouwen al gewend zijn om elke maand pijn te hebben, en tijdens een bevalling zelfs echt hevige pijn kunnen doorstaan. Mannen zijn minder gewend aan pijnlijke gebeurtenissen, en vinden zo'n behandeling daarom eerder onverdraaglijk dan vrouwen.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
M.a.w. mannen zijn watjes. Grapje,voordat ik boze reactie's van mannen krijg. ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat blijkt wel dus niet de vrouw is het zwakke geslacht,maar de man dus is dit fabeltje ook wer de wereld uit.
;- )
Omdat de pijngrens bij vrouwen hoger ligt.
Een en ander kwam aan bod op het jaarlijks congres van de American Pain Society.
Dat zou gedeeltelijk te maken hebben met opvoeding en rollenpatronen, maar in belangrijke mate ook met neurologische verschillen.

Mannen en vrouwen gebruiken verschillende hersencircuits bij pijn waarbij ook verschillende neurotransmitters en receptoren in de hersenen worden aangesproken.

Dit heeft niet alleen voor gevolg dat ze anders reageren op pijn, maar het zou ook gevolgen kunnen hebben op de effectiviteit van pijnstillers.
Wat werkt bij de man, zou niet altijd werken bij de vrouw en omgekeerd.

Misschien zullen er in de toekomst mannelijke en vrouwelijke pijnstillers moeten komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt Loenie :)