waarom mag je niet met snelbruinings olie (voor buiten) onder de zonnebank?

Zoals bijvoorbeeld die tanning oil van banana boat, waarom zou je dat alleen buiten mogen gebruiken en niet onder de zonnebank?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
7.8K

Antwoorden (3)

Waarom mag ik geen antizonnebrandcrème -olie of een zelfbruinend middel onder de zonnebank?

Deze middelen bevatten stoffen die de bruiningstijden beïnvloeden en de voorgeschreven tijden onbetrouwbaar maken. Maak ook geen gebruik van bruining pillen in combinatie. De combinatie van bruining pil en UV-licht kan de kans op huidirritatie en zonnebrand vergroten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry, ik lees je reactie nu pas. Ik denk dat de olie die ze bij het bruiningsinstituut verkopen, speciaal voor de zonnebank is gemaakt (je kunt het ook alleen maar daar kopen).
Omdat die lotion gewoon gemaakt is voor gebruik buiten en de fabrikant waarschijnlijk geen onderzoek heeft gedaan naar effect onder de zonnebank. En om claims van allerlei huidkwalen te verkomen, dekt de fabrikant zich in op die manier.

Toegevoegd na 2 minuten:
hetzelfde als bv een creme tegen voetschimmel, daar staat ook op: niet voor inwendig gebruik. Terwijl dit toch vrij logisch is dat je dat niet moet of gaat doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat de zonnebank een andere straling is, waar je dus ook weer een speciale creme voor hebt.
Je krijgt vlekken op je huid als je die creme opdoet en dan onder de zonnebank gaat. ;)