Hoe krijg je de roodheid (littekentjes) van afgekrabde jeugdpuistjes weg.

Ik weet dat je ze het best kunt laten zitten maar in het verleden krabde ik ze er veel af. Heb trouwens nog wel veel last van jeugdpuistjes.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
1.5K

Antwoorden (4)

Je moet bioliol gebruiken dat is erg goed voor je klachten. Ik heb het zelf ook gebruikt. Je kan het kopen bij alle drogisterijen, bijv kruidvat en etos.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bioliol zie ik niet op internet. Bedoel je bio oil?
Kimath
12 jaar geleden
Volgens mij inderdaad bio oil.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.bio-oil.com/nl-nl/ echt bij elke drogist verkrijgbaar en ook op het net natuurlijk. Gebruik het zelf ook, echt goed spul!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar het is toch echt wel chemisch hoor! Er zit nagemaakt eendenvet dat uit een eendekont komt om de veren waterdicht te maken. Ook sluit het de huid af, maar eerlijk is eerlijk, je hoort er veel positiefs over, maar persoonlijk denk ik dat olijfolie op littekens het zelfde effect heeft.
Ik zou zelf voor meer natuurlijke middeltjes gaan.
je kan het best bij de drogist of apotheek langs gaan lijkt me...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helicryse olie is erg goed bij littekens, is te koop bij de tuinen.
Dit is voor mij een super olie bij littekentjes.
Rozenhout Palmarosa en Petitgrain(kleine grijze) werkt ook goed. Je zou dit ook kunnen mengen, maar bij alle opgenoemde olie telt dat je het moet mengen met een basisolie en dan zou ik jojoba kiezen voor je gezicht, dat trekt lekker in en laat geen vettige huid na.
Deze mengsels zorgen er zowiezo voor dat je huid gezonder wordt en als je nu weer een puistje mocht krijgen, ga gelijk met tea tree behandelen, puur op het puistje aanbrengen, dan voorkom je het in de toekomst!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De roodheid zijn littekentjes veroorzaakt door het krabben. Maar gelukkig zeg je dat je dit nooit meer doet. Sowieso nooit en te nimmer aan puistjes krabben. Al weet ik dat de verleiding groot is. Om te beginnen met je je huis 's ochtends en 's avonds je gezicht goed reinigen en een goeie creme gebruiken. En verder proberen je gezicht overdag niet teveel aan te raken al je nog steeds last van jeugdpuistjes hebt.
Een keer in de week een stoombad nemen om je huid goed schoon te laten stomen is ook heel goed. Om die roodheid weg te krijgen zijn er aantal cremes te verkrijgen maar die dienen op een brandschone huid aangebracht te worden. Er zijn hier voor mij al tips gegeven die ook best zouden kunnen helpen. Elke huid is verschillend dus reageert anders. Omdat die roodheid littekens zijn kun Dermatix kopen bij de apotheek die gegarandeerd litteken weefsel verminderd en afhankelijk van de ernst van de littekens zelfs helemaal laat verdwijnen. Biodermal heeft ook CLE littekencreme. Het best is natuurlijk voorkomen he? Alsjeblieft nooit meer krabben!! Dat verergerd de kwaal alleen maar.

Als je uitgaat kun je een dekkende creme gebruiken. Daar zijn er zoveel van te krijgen gewoon bij een goeie drogist of parfumerie vragen. De duurste is echt niet de beste hoor. En ook deze altijd met schone handen op een schone huid aanbrengen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Dermatix wordt ook door dermatologen voorgeschreven maar is ook zo te koop.