ik heb blond haar en wil het zwart verven hoe kan ik het het beste verven

moet ik verder nog ergens op letten

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
14.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt het proberen en ik wens je succes, maar het resultaat lijkt meestal nergens op.

Het beste antwoord

Ja, je moet vooral letten op de ondertoon van je huid.
Je gezichtshuid kan een gelige of beige ondertoon hebben en dan zal zwart er lelijk bij staan.

En zwart maakt heel erg bleek in de winter.

En dan moet je eerst alles laten uitgroeien.

En wat doe je met je wenkbrauwen? Die zijn waarschijnlijk ook heel licht.

Als je toch zelf aan de slag wilt:
Let op de verpakking:
permanente kleuring / semi-permanente kleuring / kleurspoeling. Anders staat het wel op het pak, of je vraagt het aan een medewerker.

Begin met een kleurspoeling die niet meer dan twee tinten donkerder is dan je eigen haren.
Bevalt het niet, dan is die kleur na een week of 6 -8 wel weer weg.

Bevalt het wel dan kun je voor een donkerdere tint gaan en een meer permanente verf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ga niet zelf knoeien als je het nog nooit hebt gedaan, want terug naar blond kan niet meer. Daarvoor moet je het laten uitgroeien.

Laat je adviseren door een goede kapper.
Als je van nature blond bent is zwart haar echt niet mooi hoor, maar dat is een kwestie van smaak.

Je kunt ook eerst uitproberen met een uitwasbare spray. Zo kun je zien of het je staat. Als je het toch niet mooi vindt, dan was je het er gewoon weer uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet uitkijken dat het niet groen uitpakt. Zelfde dat je je haar bruin wilt verven als je blond bent. Je moet dan roodtinten in je haar hebben voor een mooi resultaat. Ik zou eerst advies vragen bij een kapper.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eerst je haren rood verven en daarna zwart verven, anders dan vervaagt je zwarte kleur naar groen blond. Bij een kappersgroothandel kan je verf kopen, deze zijn vaak nog goedkoper dan bij de kruidvat en dergelijke en de kwaliteit is echt heel goed, kapperskwaliteit! Hier kunnen ze je ook echt adviseren en helpen met de onderkleur voor je uiteindelijke zwarte haren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga in ieder geval langzaam naar zwart toe, dus steeds een paar tinten donkerder dan je originele haarkleur. Door steeds een paar tinten donkerder te verven gaan jij en je omgeving daaraan wennen en schrik je niet zo als het zwart is.
Let er ook op dat, als je haar geverfd is, je vindt dat de kleding die je nu draagt niet zo mooi meer staat. Het is dus een dure business om je haar te verven.