Waaraan herken je aan een spijkerbroek of dit een jongensbroek of een meisjesbroek is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
25.1K

Het beste antwoord

Spijkerbroeken behoren volgens mij tot de zogenaamde "unisexkleding" hetgeen betekent dat deze kleding "neutraal" is en zowel door jongetjes als door meisjes gedragen kan worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Bij sommige merken aan de kant waar de knoop zit.
Rechts is jongens
Links is meisjes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het goed is, aan de plaatsing van de voorsluiting, dan wel gulp.
Ook hebben damesjeans vaak meer versieringen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
soms zie je het hoe de rits zit

meisjes links
jongens rechts
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En soms zijn meisjesbroeken strakker gesneden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De gulp zit andersom bij een damesbroek en vaak zijn damesbroeken ook wat meer versierd en soms ook wat meer gemaakt om je figuur mooi uit te laten komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sluiting rechts over links = dames/meisjesmodel; links over rechts = heren/jongensmodel.
dit verschil is ontstaan in de tijd dat de (belangrijke) heren kleedsters hadden; zij konden zodoende de knoopjes dichtmaken op dezelfde manier als bij henzelf.
en wat de unisex betref:t het dragen van jongensmodellen door meisjes is heel normaal, maar andersom niet...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Soms staat het ook bij het merkje. Of zegt het merk zelf al genoeg (bijv. WonderWoman)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Trek hem gewoon aan als je hem leuk vindt, wat maakt het uit?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vaak hebben broeken voor mannen knopen en broeken voor vrouwen een rits (dan zitten mannen er niet 'tussen' na het plassen ;))