Hoe voorkom ik gespleten haarpunten??

Ik heb altijd heel erg last van gespleten haarpunten ik laat ze wel altijd bij de kapper om de maand weg knippen maar is er nog een shampoo waardoor je dat minder hebt??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode

Antwoorden (4)

Je haar niet droog vrijwen na het wassen, maar in een handdoek rollen. Niet borstelen als het nat is. Niet aan draaien of aan plukken. Slapen op een satijnen kussenhoes, niet teveel verven. En af en toe wat amandelolie of jojoba in je olie 's nachts! Zo hou je je mooie haartjes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgensmij is er wel een shampoo die daar tegen helpt,anders ga je is naar een haarspecialist.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gespleten haarpunten ontstaan door verschillende redenen maar vooral door wat we ons haar zelf aandoen zoals verven, permanenten en Warmtebronnen zoals föhnen en stijlen helpt ook al niet. Gespleten haarpunten verwijderen is in dit geval de enige oplossing. Doe het wel zo snel mogelijk om verdere beschadiging van je haar te voorkomen. Lees gauw verder voor meer tips voor het voorkomen en herstellen van gespleten haarpunten.

Laat gespleten haarpunten zo snel mogelijk wegknippen om te voorkomen dat je haar veder beschadigd.

Het is namelijk niet mogelijk om gespleten haarpunten te repareren. Er zijn producten verkrijgbaar die helpen bij gespleten haarpunten. Toch zijn al deze oplossingen duur en slechts tijdelijk.

De beste manier om te zorgen voor gespleten haarpunten is zorgen dat je ze niet krijgt. Wees voorzichtig met föhnen, permanenten, stijlen of verven om gespleten haarpunten te voorkomen.

Ook met haar wassen moet je voorzichtig zijn om gespleten haarpunten te voorkomen. Wrijf niet te hard door je haar en was het niet te vaak. Gebruik altijd een goede conditioner.

Zorg dat er geen statische elektriciteit in je haar komt want hierdoor krijg je ook gespleten haarpunten! Gebruik dus altijd een beetje wax of een leave in conditioner.

Eet gezond en goed en neem eventueel vitamines. Je voeding is namelijk terug te zien in je (toekomstige) haarpunten.

Pas op met haar accessoires zoals stiekjes en klemmen die je haar beschadigen en zorgen voor gespleten haarpunten.

Het belangrijkste om gespleten haarpunten te voorkomen is door het iedere 6 weken te laten knippen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal voorkomen kun je gespleten haar punten niet,maar als je regelmatig (elke 6 weken) door de kapper een klein puntje eraf laat knippen blijft je haar er gezond uitzien en heb je ook niet of nauwelijks last van dode puntjes.