Hoe heet dat lipje aan je rits.

Ik hoop dat je het begrijpt, ik bedoel dat ding dat je gebruikt om je rits open en dicht te doen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
8K

Het beste antwoord

Dat heet een ritsslot.

Bij sommige metalen en wat oudere ritsen kan je het onder het ritsslotje (lipje dus) nog zien waar die naam vandaan komt.

Er zitten twee metalen pinnetjes aan de onderzijde (zijde die tegen de rits aan komt). Druk je het ritsslotje (ja het lipje) naar beneden, dan drukken die pinnetjes in de rits (tussen de tanden) om te voorkomen dat hij vanzelf weer opengaat.

Om de rits naar beneden te doen, moet je eerst het ritsslotje naar boven liften voordat je de hem naar beneden kan trekken.

Een ritsslot dus. Maar ik denk dat als je hem gewoon lipje noemt mensen eerder begrijpen wat je bedoelt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik noem het altijd een ritssluiting..

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik zie net op wikipedia dat de rits een rits sluiting word genoemd, maar ik noem de rits gewoon een rits en dat ding waarmee je de rits sluit de ritssluiting..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een ritssluitlipdingetje ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij is dat een lopertje