Wat te doen tegen zweet?

Ik fiets dagelijks 50 minuten heen, 50 minuten terug naar school. Nu zweet ik vooral tijdens warme dagen met zon (zoals vandaag) heel erg. 's Middags maakt dit mij minder uit maar 's ochtends vind ik het heel vervelend en schaamtelijk als ik druppels over mijn rug voel rollen.
Ik doe natuurlijk dagelijks deodorant op, maar is er meer dat ik kan doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode

Het beste antwoord

Wat helpt is een katoenen shirt aan te trekken. Vaak gaat dit niet zo stinken (ademt meer). Rexone heeft een speciale deo voor overmatig zweten. Deze is iets duurder dan de gangbare deo's maar hij werkt wel lang. Je kunt deze kopen bij de albert heijn of het kruidvat. Wat altijd ook fijn is om een extra shirt mee te nemen en je even op te frissen in de toilet voordat je het klaslokaal in rent.
Je hoeft je absoluut niet te schamen! Heel veel mensen hebben er last van. Probeer de tips ter harte te nemen en dan komt het wel weer goed hoor!

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Deo gebruiken en op school even een nieuw shirt aantrekken.

Op sommige scholen is het bovendien mogelijk om 's ochtends te douchen, echter dit is lang niet altijd mogelijk.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Een droog shirt meenemen dat je als je op school komt aan kunt trekken in de wc ofzo. Helaas is er verder tegen zweten niet veel te doen en het juist goed omdat je lichaam zijn best doet je koel te houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bij zulk een inspanning,zeker met warm weer is het goed en gezond en lekker om te zweten.niets om je voor te schamen zou ik zeggen.
misschien zou je je kunnen omkleden als je aangekomen bent.ik kan me voorstellen dat je niet zo bezweet in de klas wilt gaan zitten.neem een handdoek mee,trek een ander shirt aan.misschien kan je wel douchen op school?
12 jaar geleden
je zou Odorex kunnen gebruiken, gebruikte ik ook toen ik jou problemen had, en het zweet werd veel minder. ook moet je er gewoon weinig aan denken, want dat helpt vaak ook...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helpt niet. Als je fietst ga je zweten. Dan zweet je misschien niet bij je oksels maar wel extra bij je rug!!! Odorex is wel ene goed product maar een slecht advies voor zijn situatie.
Schone kleding meenemen, deo altijd bij je hebben. Adviseer om naar je huisarts te gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Odorex Creme!! Opsmeren op de plaatsen waar jij het nodig acht. Kopen bij Etos.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Odorex werkt inderdaad goed, maar het is denk ik wel veel werk om dat voor het hele bovenlichaam te gebruiken. Daar is het ook best wel prijzig voor.
Ik zou adviseren om een luchtig katoenen shirt aan te doen op de fiets, en je kan een extra shirt meenemen om op school om te wisselen. (maar dat was al een aantal keer geadviseerd).

Je zou ook kunnen proberen om een kwartiertje eerder van huis weg te gaan. Je hoeft je dan misschien minder te haasten en dan kun je daardoor langzamer fietsen. Dan span je je iets minder in en misschien dat je daardoor ook minder zweet.

Ik weet niet hoe oud je bent, maar als je nog in de puberteit zit is het ook heel normaal om snel en veel te zweten, dit wordt (meestal) vanzelf weer minder.

Heel veel succes.