Verkoopt iedere opticien een spraytje waar je je brillen mee kan schoonmaken??

Brillenpoetsdoekjes vind ik echt verschrikkelijk!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode

Antwoorden (4)

Ja ik neem aan dat een opticien dat verkoopt.
Gewoon even naar vragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het goed is wel. Eventueel kan je het ook zelf maken. In een fles 1 deel spiritus mengen op 9 delen water. Is in feite hetzelfde product.

Die brillenpoetsdoekjes zijn niet alleen verschrikkelijk, maar ook nog eens mega slecht voor je glazen. Ik zie regelmatig op m'n werk klanten die daardoor of de ontspiegeling eraf gepoetst hebben, of de glazen vol krassen hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt ook prima Glassex gebruiken met een schone zachte tissue, als je er maar voor zorgt dat je niet direct stevig over het glas wrijft.

De eventuele korreltjes vuil moet je met de vloeistof eerst losjes van het glas vegen, daarna met een nog droog gedeelte van de tissue kun je de glazen nadrogen.

Ik doe het al jaren zo en heb daar nog geen coating van mijn brillenglazen mee weggepoetst.

De coating wordt bij mijn bril wél beschadigd doordat mijn wenkbrauwen aan de bovenrand de glazen raakt, dat geeft dus al meer schade dan bovengenoemde poetsmethode.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Al talloze jaren maak ik mijn brillenglazen schoon met lauw water en (vloeibare) zeep of afwasmiddel. Werkt prima en het beschadigt de coating niet, is mijn ervaring. Ook opticiens adviseren het:
"Spoel de bril onder handwarm stromend water af en reinig de glazen met een klein beetje huidvriendelijke zeep (bijvoorbeeld afwasmiddel maar zonder citroen of handzeep). Droog de bril daarna af met een zachte, schone doek (een theedoek of een speciaal microvezel doekje)".

http://www.vangestel.nl/page/89/onderhoud-is-het-behoud-van-uw-glazen.html