Hoe houd ik mijn krullend (!) haar gezond? Ik merk nu dat het heel droog is, vooral nadat de mouse erin zit. Zo voelt het ook niet heel gezond aan..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
1.7K

Het beste antwoord

Je kunt er na het wassen een klein beetje haarserum door heen doen. Ik ben héél blij met het haarserum van de Hema. Kost 4 euro, een klein wit flesje met roze letters. Je hebt de 'smoothy' en de 'shiny' variant. Ik gebruik de 'smoothy' en mijn haar wordt er zó mooi glad van. En totaal niet vet, het trekt meteen in. Dit is vast ook iets voor jouw droge krullen!

Toegevoegd na 1 minuut:
Wat ook heel fijn is, is als je voor het slapen gaan wat amandelolie of jojoba olie. Is te koop bij bijvoorbeeld de Etos. Een flesje kost zo'n 2-3 euro. Lekker royaal insmeren voor het slapen gaan en de volgende ochtend uitspoelen. Daar wordt mijn haar ook erg zacht van en het helpt ook nog eens goed tegen gespleten haarpunten.

Toegevoegd na 1 minuut:
Correctie: tegen het voorkomen van gespleten haarpunten ;)

Toegevoegd na 2 minuten:
Ooh, ik ben niet helemaal wakker. Wat ik dus wil zeggen is dat amandelolie helpt om gespleten haarpunten te voorkomen. Sorry! :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Wat tegen pluizen helpt is na het wassen spoelen met ijskoud water. Dit sluit de de schubben wat pluizen tegen gaat. Verder goede cremespoeling gebruiken en niet teveel mouse en troep erin proberen te smeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Babyolie door je haar doen ! :)
Werkt heel goed bij droog krullend haar !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
niet meer dan 2 soorten shampoo gebruiken en verder niet te veel smurrie zoals mouse erin stoppen.dat is echt slecht voor je haar

Toegevoegd na 58 minuten:
in alle shampoos zit wel 1 of meerdere stoffen die wat slechter zijn voor je haar maar de shampoo zelf wat lekkerder moet laten ruiken of voor een leuk kleurtje moet zorgen. die stoffen zijn echt superslecht voor je haar.
en als je meerdere shampoos gaat gebruiken, zorgt dat ervoor dat je haar pluizig, vet, of weet ik veel wat wordt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gebruik zelf de Andrelon producten voor krullen haar. De shampoo en conditioner, maar ook de mouse, spray en creme. Hierdoor is mijn haar glanzender en veel minder pluizig en komt de krul mooi uit. Krijg er regelmatig complimenten over.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
was je haar niet met te heet water. dit is overigens ook slecht voor je huid.
gebruik ongeveer 1 x per week na het wassen van je haar een verzorgend masker van bijvoorbeeld andrélon. (niet dat je maar 1 x per week je haar wast, maar het masker moet je wel 1 x per week aanbrengen). aanrader is care & repair van andrélon. herstelt het beschadigde haar.
met föhnen eerst serum op je haar aanbrengen en na het föhnen op warme stand even na-föhnen op koude stand.
je zou evt ook langs kunnen gaan bij een kapsalon voor meer advies.