Wat kan ik tegen kiespijn doen? İk ga morgen naar tandarst, hij word getrokken maar de pijn nu is niet teverdragen..

Kiespijn..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
16.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Echt rot voor je. Neem een paracetamol. Maar heb je geen verdovende pasta gekregen van de tandarts? Dat kun je op je tanden smeren en dan wordt de zenuw tijdelijk verdooft en dat maakt de overbrugging naar behandeling makkelijker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nog ff 1dagje volhouden, zoek ook afleiding
Zoals bellen met een vriendin die je lang niet meer hebt gesproken, de hond uitlaten, fanatiek GV'en, slapen
Noem maar op! Sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou gewoon zo lang mogelijk slapen

Het beste antwoord

Naast de tips die hier al gegeven zijn (kruidnagel, alcohol, ibuprofen) nog de volgende:

- Helpen ibuprofen en paracetamol niet? Kies dan voor een pijnstiller op basis van naproxen (aleve)

- IJs. Niet voor in je mond of tegen je wang, maar voor in je handen. Wrijf een paar ijsblokjes in een hand, hierdoor neemt de pijn af.

- Slapen met kiespijn: zorg dat je met je hoofd wat hoger gaat liggen door een dikker kussen te nemen of klossen onder je bed te plaatsen.

Sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (15)

Paracetemol al in ingenomen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ibuprofen is naast pijnstillend en koorts verlagend ook ontstekingsremmend.

Wel oppassen als je maagklachten hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en medicatie voor hogebloeddruk gebruikt.
o wat vervelend,neem een ibuprofen dat help echt!
Ik hoop voor je dat je dat in huis hebt,misschien kun je er één bij je buren halen?
Ik wens je veel sterkte
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je flink sterke alcohol in huis? Neem een klein slokje. Niet doorslikken maar je zieke kies ermee spoelen.

Toegevoegd na 49 seconden:
Je moet het dus zo lang mogelijk in je mond houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of op een watje die ingedoopt is in de alcohol,zo deden ze dat vroeger en van wat ik me kan herinneren werd er toen cognac gebruikt,maar je kunt ook jenever o.i.d. gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vergeet erbij te melden dat je het watje dan op de zere kies moet leggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Drink geen alcohol, heb het ook niet in huis.. 
Koud water of een water met een ijsblokje in de mond, dan verlicht even de pijn. Als je het steeds opnieuw doet, verdwijnt langzaam de pijn. Sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geprobeerd maar het voelt alsof de pijn erger terug kom.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op het moment dat je koud water in je mond hebt, heb je minder of geen pijn meer. Dit verdwijnt als je het water doorslikt. Door steeds kou op je zenuw te krijgen, verdoof je de zenuw. Zo deed ik het ook steeds. Werd toen ook zo gek van de pijn.
en van de flink sterke alcohol misschien zelf ook maar een paar extra slokjes nemen zodat je wat sneller en vroeger in slaap kan vallen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je kruidnagel in huis hebt, leg er dan eentje tussen je kies en wang.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hehe dat zou bij mij helpen omdat ik me dan zo zou ergeren aan de smaak van kruidnagel dat ik de kiespijn zou vergeten. brrrrrr kruidnagel :)
Als je sterke drank in huis hebt : dan moet je die kies spoelen met alcohol .
Omdat alcohol die kies verdoofd .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bel de spoedtandarts. Die kan je adviezeren wat je moet doen. Staat meestal op de voicemail van je eigen tandarts. Sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bel de tandarts op en vraag of je alsjeblieft eerder mag komen! Werken kun je waarschijnlijk toch niet met zo'n pijn, dus je bent hartstikke flexibel en neemt genoegen met elk plekje dat hij heeft en elke wachttijd die nodig is om de verdoving te laten inwerken. Doen!!

Toegevoegd na 1 minuut:
Anders is Brufen Bruis (op recept van je tandarts) een goede pijnstiller.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij de DA drogist is spidifen te koop. En spidifen is op basis van ibuprofen met I-arginaat. Je neemt deze in combinatie met een paracetamol ( dat mag) en dan heb je binnen een paar minuten al verlichting .

(Je zou ook morgen na de ingreep advies kunnen vragen bij je dokter of tandarts over tramadol. Tramadol is niet zo maar in de losse verkoop te koop omdat het morfine bevat. En tramadol is een pijnstiller die toch echt vele malen beter helpt dan alle pijnstillers die je zomaar zonder recept kunt kopen. Dit staat tussen aanhalingstekens omdat je NU pijnstillers nodig hebt en niet morgen. Maar t is zeker de moeite waard om toch even te informeren naar tramadol voor een eventuele volgende keer)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het met kauwgom stillen. plak wat kauwgom er op en je kan weer (redelijk) normaal doen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tandpijn is vaak een zenuwpijn en niet te onder drukken met zo maar een pijnstiller.Een morfineachtige pijnstiller heeft dan meer effect maar dat is nogal een heftige pijnbestrijder met vaak behoorlijk wat bijwerkingen.
Misschien is je kies inmiddels al getrokken,heel veel beterschap.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De combinatie van paracetamol en ibuprofen helpt heel goed! Tegelijk dus!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tea tree olie op een watje doen en daar op " bijten" kan ook verlichting geven.