Wie weet een goeie kuur voor je haar?

İk ben laatst bij de kapper geweest, Om ze weer te laten verven. Maar nu is mijn haar zo droog en stug :( ik heb kuurtjes van guhl en glisskur gebruikt. İk wil weer mooie haren hebben, word er gewoon depri van.. Hellup :(

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
3.1K

Antwoorden (10)

Haarmasker??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja heb ik gebruikt van glisskur al best lang. Maar helpt niet echt
Multivitamine pillen zijn goed voor je haar, maar het is belangrijk dat we de juiste voedingsstoffen krijgen uit het voedsel dat we eten. Bijna iedereen neemt multivitamine tabletten. Vitamine A moet in het multivitamine product aanwezig zijn, omdat het wonderen doet voor je huid, het geeft je een gezonde hoofdhuid. Vitamine A vind je onder andere in abrikozen. Probeer geen ongezond voedsel te eten of ongezonde dranken te drinken. Die putten de lichaamsvoedingsstoffen uit. Probeer zo min mogelijk chocola te eten Het is populair maar ongezond voedsel is.

Acht glazen water per dag is absoluut noodzakelijk voor gezond haar. Om je lichaamssysteem schoon te maken moet je water drinken. Zo raakt je lichaam gehydrateerd en zal je haar meer vocht krijgen. Drink iedere dag water. Het is gemakkelijk en goedkoop. Het haar bestaat voor 98% uit eiwitten. Haarlokken zijn dode eiwitten. Zodra het haar uit het hoofd groeit, is het dood. Haar heeft eiwitten nodig om gezond te blijven. Er is een heleboel eiwit-rijk voedsel. Sommige eiwitten vind je in: vlees, zaden en noten. Je kunt dit soort basisvoedsel vinden in elke winkel met levensmiddelen. Als je gedeeltelijk vegetarier bent, is tonijn een goede optie. Vis is een goede bron van eiwitten. Tonijn is ook een goede bron van essentiele vetzuren. Omega-3 vetten kun je vinden in koudwater vissen. Essentiele vetzuren, ook EFA's genoemd, moeten aan je dieet worden toegevoegd, om Omega-3 vetten en Omega-6 vetten te krijgen. Deze EFA's kunnen niet door het lichaam worden gemaakt, en zullen dus via een andere bron moeten worden toegevoegd. Omega-6 vetten vind je ook in mais en sommige andere voedsel producten.
fremar
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel, misschien moet ik dat maar doen.
Je kan gebruik maken van voedende shampoo voor geverfd haar en daarna gebruik maken van een hydraterende conditioner. Je kan eventueel ook nog 1 keer per week gebruik maken van een haarmasker. Verder kun je ook nog serums gebruiken (hierdoor krijg je wel eerder vet haar). Een aanrader zijn de producten van John Frieda.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ik gebruik ook vaak haarmasker, misschien moet ik toch wel veel geduld hebben. Dank je
Probeer Henna Plus Haarwonder Hair Repair eens. Bij mij hielp het (is wel een hele tijd geleden).
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oww die heb ik nog niet gebruikt, thanks
Biosilk therapy, wel iets duurder dan de kuurtjes van de drogist maar zeker de moeite waard!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hmmm dat lijkt me ook wel een goeie, dank je
Geloof het of niet, maar het werkt: bier!
Was je haar ermee (goed uitspoelen) en je
Haar wordt weer lekker gezond (geen idee hoe)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb zelf ook last van droog haar,
maar niet extreem...

Ik zou zeggen een shampoo voor de haren te kopen bij je kapper, want die hebben de meest gespecialiseerde producten in huis die wel degelijk werken! Vraag er eentje voor je droog haren.
Zorg ook voor een verzorging van droge haren, die je aanbrengt nadat je je haren goed hebt gewassen met de shampoo. Keuze genoeg bij de drogist (;

Was je haren hier telkens mee, maar bij de kapper kan je ook zeker om advies vragen die je zeker zou moeten verderhelpen (; Veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verg of basis van natuurproducten, dus niet chemisch. Een goede kapper heet vaak die keus
.
Trouwens het is normaal dat je haar de 1e week droog aanvoelt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haarmasker van echte zaanse Mayo. Daarin zit olie en ei.
Smeer het in je haar en laat het er een half uur intrekken.
Goed uitspoelen en wassen met een milde shampoo.
eventueel naspoelen met bier en je hebt weer mooi glanzend haar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gebruik nu een haarmasker van de Hema: "nutrition - voor droog en beschadigd haar-helpt haar te herstellen".

Je moet het wel een kwartiertje laten intrekken, maar het helpt wel. Mijn haar (heel erg droog) krijgt er zelfs weer wat glans van. Ik weet de prijs niet uit mijn hoofd, maar het was zeker niet duur.

Toegevoegd na 2 minuten:
En zo af en toe maak ik zelf een masker. Hiervoor kun je vele recepten op internet vinden, met o.a amandelolie, ei.

http://www.goeievraag.nl/vraag/recept-haarmasker.100095
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel, het komt gewoon door de blondering. Mijn haar is gewoon kapot, ik ga het gewoon proberen. En ook van zelfrecepten, heb je een goed recept voor me?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haarmasker voor geverfd haar ¼ komkommer
1 ei
1 el olijfolie of amandelolie Snijd de komkommer in kleine stukjes en doe dit in de blender. Voeg daar 1 ei en 1 eetlepel olijfolie aan toe en blend het geheel een aantal seconden op de hoogste stand. Wanneer het een egaal papje is geworden, haal je het papje uit de blender. Verspreid het masker over je haar en wikkel (aluminium)folie om je haar. Spoel het masker na 30 minuten weer uit. Daarna goed wassen met shampoo. Ik gebruik altijd amandelolie, dat ruikt ook lekker.. nog meer:
http://www.vrouwonline.nl/mode-beauty/huidverzorging/3602/zelf-haarmaskers-maken