welke kleren moet je aan naar een gala (school feest ) in de 2e

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
6.2K

Antwoorden (9)

Als jongen kun je een pak dragen en als meisje gewoon een jurk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat hij/zij wel iets specifieker wil...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom een - dan ? Is toch gewoon een goed antwoord ?
+
Heren een pak, stropdas of strik, ligt er aan of je een pak hebt of een rokkostuum, dames behoren een gala jurk of een cocktail jurk te dragen.
Je kunt ook even googlen naar de etiquette van een gala, hoewel dit erg ver gaat is het nooit verkeerd om te weten !

Toegevoegd na 1 minuut:
En trek alsjeblieft geen sneakers onder je pak of jurk aan. dat kan gewoon echt niet! Nette schoenen of hakken, zoals het hoort! (als dame kun je wel ballerinas ofzoo meenemen want een hele avond op hakken staan en feesten is niet zown beste combi)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als jongen; gewoon een mooi pak, de kleur van het pak maakt dan niet uit, het is maar wat je mooi vindt
Als meisje; een hele mooie jurk, tijdens gala's draag je meestal lange jurken, maar kort zou op zich ook nog wel kunnen (daar letten mensen niet zo op op een 2de klas gala :P), de kleur maakt verder niet uit, zwart is gebruikelijk, dus als je op wil vallen moet je in een andere kleur ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja ik weet niet of je een jongen of een meisje bent maar als meisje heb ik een paar heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele leuke tips

s'avonds : zwart met leuke glittertjes
s'middags: wit met zwarte glitters

nu zijn sleehakken helemaal in dus doe dat onder een jurk aan
als je het heel fansie wil doen doe dan een echte gala jurk aan zo'n dure (lijkt duur maar kan ook goedkoop zijn) het beste zonder bandjes of anders met spaghetti bandjes en een bollerotje erover
en natuurlijk je make up
s'avonds : smokey eyes
s'middag: geen oogschaduw maar lekker veel mascara en foundation leuke rouge en beetje lippgloss

jongen
---------------------------------------------------------------------------

een pak (zwart) met een wit overhem een zwarte broek (zo'n glimmende je weet wel).
een zwarte strop das en zwarte lak schoenen en je haar leuk helemaal perfecto

hoop dat het goede tips zijn
en hoop dat je het erg naar je zin zal krijgen veel plezier

xxx
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hallo,
ik zit ook in de 2e en bij mij had niet eens iedereen een jurk aan of een pak. Jongens hadden of een pak aan of gewoon een spijkerbroek met een nette blouse. Meiden hadden of een jurk maar het meeste was toch wel een legging met een lang shirt of kort jurkje er op.
succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jongen: Een net pak/smoking.
Meisje: Galajurk.

In de meeste kledingwinkels vind je deze kledingstukken wel, maar er zijn ook speciale 'galawinkels'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kunt ook gewoon een leuk, net, overhemd aandoen met een spijkerbroek. trek iets aan waarin je je fijn voelt zodat je je niet de hele avond druk zit te maken over de kleren die je aan hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jongens: Een mooi pak, zwart of grijs, donkerblauw of wit en om het meer jou te maken een mooie stropdas in een leuke patroon en kleur wat jij mooi vind. Zo kom je niet over als een saai iemand ;)

Meisjes: Ik heb een paar leuke gala jurkjes gevonden:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ligt een beetje aan de dresscode: White Tie of Black Tie. White Tie is een rokkostuum voor de heren en Black Tie is een smoking voor de heren. Dames te allen tijde in galajurk MET handschoenen. Ik heb een mooie site gevonden waar alles precies staat uitgelegd wie wat moet dragen. Suc6 en veel plezier op je gala ...