Is het mogelijk om zelf permanente vouwen in een spijkerbroek te zetten? Zo ja, hoe doe je dat?

heb een aantal spijkerbroeken die gewoon recht zijn, zonder vouwen. Zou er graag bv dit: http://cdn2.iofferphoto.com/img/item/188/747/840/bikk-washed-slim-fit-jeans-men-s-natural-folds-8bfce.jpg van willen maken

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
3.8K

Het beste antwoord

Als je deze vouwen permanent wil maken zou je strijkband/zoomband kunnen kopen bij de Hema of bij een stoffenzaak.
Dit is een geperste lijmsoort die gaat kleven als je er over heen strijkt. Als je je broek binnenstebuiten keert en een vouw maakt kun je tussen de vouw dit strijkband doen en dan met een hete strijkbout vastlijmen.
Daarna kun je de broek gewoon in de wasmachine wassen, de vouwen blijven zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oh dit ga ik zeker proberen!

Andere antwoorden (3)

Na het wassen ongestreken aantrekken, dan krijg je zo'n effect.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar de kreukels gaan er toch door je lichaamswarmte er weer uit? Bovendien wil ik zelf kunnen bepalen waar de (permanente) kreukels komen
Bij mij gebeurd het wel eens dat ik ga strijken en dat er dan vouwen inkomen misschien kan je de broeken wassen en gaan strijken. Maar net voor het strijken er vouwen in slaan. (Niet letterlijk) En dan daarover heen gaan met het strijkijzer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien kun je vouwen maken, daar dan overheen strijken, over doe 'bobbel' dus en niet hem gladstrijken, zo kun je ook zelf bepalen waar het komt