Wat is het verschil tussen dames- en herengezichtsverzorging?

En kunnen dames dan ook heren verzorgingproducten zoals een reinigjngsgel gebruiken en omgekeerd??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode

Antwoorden (2)

De mannenhuid is over het algemeen dikker dan de vrouwenhuid en daarom kan deze wat agressievere producten verdragen. Het hangt dus van je huidtype af welke producten het meest geschikt zijn voor jouw huid. In principe kun je mannenproducten gebruiken als je huid daartegen kan en er goed op reageert. Kwestie van uitproberen dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Afgezien van de haargroei, zijn er wezenlijke verschillen tussen een mannenhuid en een vrouwenhuid. Androgenen (testosteron) veroorzaken een toename in de dikte van de huid. Dit verklaard waarom een mannenhuid ongeveer 25% dikker is dan de huid van een vrouw.
Omdat de huid dikker is, is de textuur ook stugger en steviger.
De samenstelling van de talg en de talgproductie verschillen ook. Na de puberteit is de talgproductie groter bij een man dan bij een vrouw, wat bijdraagt aan androgene uitscheiding. Dit is de reden waarom mannen vaker langer last hebben van acne. Ongeacht de leeftijd, hebben mannen heen hogere collageen dichtheid dan vrouwen.
Omdat collageen een belangrijke bijdragen levert aan de huidveroudering, wordt er wel een gezegd dat een mannenhuid 15 jaar jonger is dan een vrouwenhuid, bij twee personen van dezelfde leeftijd.

Mede door de huiddikte wordt een mannenhuid minder snel oud, maar als het eenmaal zover is veroorzaken rimpels wel diepere groeven. Dus grijpen mannen nu ook naar de anti-ageproducten – die speciaal bedoeld voor mannen natuurlijk. De man van vandaag weet ook allang waar zijn T-zone zit. Meer dan 30% van de mannen heeft last van een vette en onzuivere huid. Water en zeep zijn niet voldoende om deze strijd aan te gaan, hiervoor is zwaarder geschut nodig. Gelukkig staat de ontwikkeling in cosmetica voor de man niet stil en bestaat er tegenwoordig voor ieder huidprobleem wel een oplossing met een optimaal resultaat. De dosering en samenstelling van de ingrediënten zijn haarfijn afgestemd op de behoefte van de man. Ondanks alle openheid zijn trendbewuste mannen nog lang geen beauty-junks. Zij kopen het liefst producten die tijdsbesparend zijn, producten met een twee- of zelfs drievoudige functie.