Waarom krijg ik snel gespleten haarpunten?

Ik verzorg mijn haar vaak met een masker, serum, conditioner ed. maar ik stijl het niet of ik fohn het ook niet, het droogt vanzelf maar waarom heb ik heel snel weer gespleten haarpunten als ik van de kapper kom? Mijn haren zijn gekruld en heb half lang haar. Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
6.6K

Het beste antwoord

Hoi meisje!!

Ik zit met hetzelfde probleem. Vaak is het een kwestie van aanleg; of je sterk haar hebt of niet.
Als je van jezelf kwetsbaar en broos haar hebt; is het een kwestie van goed verzorgen!:)
Ik, met mijn sluike, blonde haar heb precies hetzelfde; vette hoofdhuid en droge, gespleten punten die afbreken bij het kammen.

Wat ik doe en heel belangrijk vindt: (en echt helpt!!):

- Haar niet te vaak wassen(om de dag);

- Na het wassen goede cremespoeling in de punten aanbrengen;

- Regelmatig knippen;

- Niet fohnen, verfen (! word erg droog van verf, waardoor het gaat splijten!!), kunstmatig stijlen en krullen, permanenten;

- Bij de kapper één goede ''leave in'' aanschaffen, is wel duur (20euro) maar je doet er onwijs lang mee. Na het wassen en op warme dagen/als je gaat zwemmen een beetje in je punten smeren (helpt echt!!!! langer goede punten!! een onwijs goed helpend merk: Kerastase. Verkopen ze bij Hizi Hair. Even vragen naar een Leave inner. Is een creme brede tube);

- Haar niet droogboenen maar deppen;
- Borstel van varkenshaar gebruiken!!!!!.

En dan nu het belangrijkste: je haar van binnenuit verzorgen. Het is al eens eerder genoemd: voedingssupplementen.
Ik neem de volgende in; die werken onwijs goed voor je haar, en je krijgt er meer energie van:

- Supradyn Complex Forte;
- Omega 3 Visolie (maakt nie uit wat voor merk);
- Biergist tabletten. (Deze zijn echt héééél goed voor mooier haar!! een potje kost maar 3 euro bij de kruidvat; vraag daar maar eens naar de werking van biergist voor je haar!!!! echt onschadelijk en het proberen waard! je krijgt er ook echt een zuivere huid van en sterkere nagels! ik ben sceptisch maar dit werkt echt!)

Meisje, heel veel suc6. Het draait om aandacht en verzorging. Maar voor mij is het belangrijkste: vaak knippen, vitaminepillen, en goede leave inner om je punten te beschermen.

xxx
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Je wast het misschien te veel. 4 keer in de week is genoeg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iedereen kan hier last van hebben. Het is ook geheel afhankelijk van de structuur van je haar. Bij dun of broos halflang haar, heb je meer kans op gespleten punten, omdat deze punten constant over je schouders bewegen, waardoor ze wat zwakker worden en kunnen gaan splijten. Regelmatig knippen zou een oplossing zijn, en misschien een voedingssupplement om je haar te versterken. Alle smeerseltjes gaan niet helpen te voorkomen dat de punten splijten.

Hier een voorbeeldje van een supplement. Je kunt ze bij alle drogisterijen kopen, van heel veel verschillende merken. Deze is toevallig van de Hema Succes ermee!

http://www.choosebeauty.nl/index.php/voedingssupplementen/hema-haar-en-nagels-complex.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik laat mijn haren regelmatig knippen, om de 5 6 weken.. Misschien is het wel verstandig om een supplement te gebruiken, bedankt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb hetzelfde probleem hoor. Door mijn halflange haar, "schuurt" als het ware de hele dag, je haar langs je schouders, dit bevorderd de gespleten puntjes. Beter is ook om het met een zachte elastiek of klemmetje wat omhoog te dragen, tot het weer wat over je schouders komt. Zelf slik ik supplementen van de vitaminestore, moet zeggen ,dat mijn haar sindsdien niet meer zo ernstig splijt, maar "normaal". Veel succes ermee, en heb geduld, een voedingssupplement begint pas na 2 weken of langer gebruik goed te werken. Na 3 a 4 maanden, even een korte pauze inlassen van 2 a 3 weken (lichaam weer opschonen) en misschien overschakelen op een ander supplement of merk. zo hou je optimale werking van het supplement. Hoop dat het bij jou ook zo werkt. Succes!!
zwem je veel?
zout en chloor in het water kunnen er ook voor zorgen dat je haar beschadigd raakt.

Als je onder de douche uitkomt, kun je het beste de puntjes "kneden" in de handdoek ipv oprollen in een tulband of wrijven.
verder moet je niet al te agressieve shampoos gebruiken.
Het is normaal dat je puntjes beginnen te splijten ong. 4 weken na een kappersbeurt
Je zou ze eigenlijk elke 5 tot 6 weken moeten laten knippen.
(geen idee of je dat doet?)

Het kan ook zijn dat je kapper bang is om al het beschadigde eraf te knippen.
Dan lijkt het in het begin wel alsof alle gespleten puntjes weg zijn, maar zijn ze dat misschien wel niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou ik zwem niet heel veel, alleen in de zomer en dan ga ik vaak naar het strand, ik laat mijn haren om de 5 a 6 weken knippen en hij knipt niet heel veel eraf.. Dat kneden met een handdoek ga ik zeker doen, bedankt!
Hoe vaak ga je naar de kapper? En hoe veel gaat er af als je naar de kapper bent geweest? Ik heb ook last van gespleten haarpunten, maar dat komt bij mij omdat de punten dood zijn en dus geknipt moeten worden. Misschien is dat ook jouw oplossing?
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je haar is al dood, niet alleen de puntjes ;-)
Het weer heeft een enorme invloed op je haar. Als het buiten warm en zonnig is word je haar vaak droog en stro achtig. En wanneer het veel regent dan word je haar juist weer sneller vet en als het erg koud is kan je haar statisch worden ,helemaal in de combinatie met een fleece trui. Dus pas je verzorgingsproducten gewoon een beetje aan het weer aan,en dan moet het goed komen. Vraag het anders voor de zekerheid even na aan de kapper. Helemaal bij warme zonnige dagen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt!!