Wat doen tegen bloedende nagelriemen?

Laatste dagen heb ik last van veel velletjes bij mijn nagelriemen. Nooit eerder last van gehad. Nu vandaag zijn twee nagelriemen ook gaan bloeden. Hoe kan dit komen en wat kan ik er tegen doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
13K

Antwoorden (5)

Heb je aan je nagelriemen gekrabt? Zo ja, dan komt het daardoor. Als je ze wilt verzorgen moet je ze eerst laten rusten, en daarna met nagelriem olie eroverheen (te koop bij de drogist).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Handcreme werkt ook wel. Waarschijnlijk zijn je nagelriemen te droog.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bloedneuzen en andere bloedingen duiden meestal op een gebreksziekte, soms zelfs onbekend zwanger.
In dit geval vermoed ik een ernstig zinktekort, maar ook gebrek aan foliumzuur, of beide kan ook nog. Zinktekort gaat vaak samen met heftige psychische angstproblemen en kun je aldus bij jezelf als "een weetje" vaststellen en bloedneuzen genees je, als overbekend met kiwi's.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je nagelriemen zo veel mogenlijk met rust laten. Een soda badje voor je handen, met een tandenborstel even je randjes om je nagel ,poetsen, heeeeeeel zachtjes hoor en dan insmeren/masseren met een olie rijk aan vitamine e. Amandelolie is goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
uiencreme, dat helpt