Hoe verzorg je je haar t best na chemokuren en bestralingen?

K heb beide gehad, ben nu overal klaar mee. K had eerst stijl, lang en glanzend haar. Hoe laat k het nu zo snel mogelijk en zo mooi/gezond mogelijk groeien?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
M'n haren zijn nu ongeveer 2 à 3 cm ;)

Antwoorden (5)

Goed voor jezelf zorgen. Goed en gezond eten. Veel noten, bruine boterhammen, volkorenproducten.

En ik zou me er niet zo druk over maken. Eerst maar gezond worden en stralen van sterkte en trots dat je dit te boven bent gekomen. Dan wordt je vanzelf mooi.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel goed voorjezelf zorgen en vitamine d is ook goed voor gezond haar. Ik zal niet te veel producten gebruiken op je hoofdhuid. Deze is toch echt wel beschadigt door de chemo's en moet je voorlopig echt even ontzien.
Satijnen kussensloop is ook goed voor je haar, beschermd tegen schuren van je kwetsbare haar.

Sterkte met alles!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de snelheid kan je niet echt beinvloeden, gelukkig groeit haar in de zomer wel sneller dan in de winter.

het beste kan je goed op je voeding letten, en gezond eten.
ik weet wat het is; je bent moe, en veel trek heb je ook niet.
probeer toch genoeg binnen te krijgen, al zijn het meerdere kleine porties, en let op variatie en vitamines.
neem zo nodig ook een vitamine- supplement.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ van mij dat je er aan denkt dat ze geen trek kan hebben.
Dat komt vanzelf wel weer goed hoor ;)
Belangrijk is zachte shampoo EN conditioner te gebruiken.
Je haar groeit ong 1cm per maand.
Niet te warm water gebruiken (lauw)
Kan ook zijn dat je nu krullen krijgt of golvend haar.
Je kan ook het advies van de specialiste make-up (meestal Estee Lauder producten) opvolgen.
Liefst geen warme lucht van haardroger en wachten met ev kleuring
Groetjes en sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De eerste haren zijn vaak wat vlassig en kleurloos, schrik daar niet van! Omdat je hoofdhuid ook gevoeliger is door alle behandelingen, is voor de eerste haren een milde shampoo aan te raden. Zwitsal of van neutral. Neutral heeft ook een lekkere cremespoeling.