Ik heb gehoord dat je tanden witter worden als je ze met keukenzout poetst. Hoe pak ik dit aan en is het wel gezond voor je glazuur?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode

Antwoorden (4)

Dit klopt in tandpasta voor witte tanden zit dit ook, in een kleine hoeveelheid.,..
Maar dit is niet gezond,. het tast je tanden inderdaad aan.. maar als jij van nature sterke tanden hebt, dan is het natuurlijk wel aantrekkelijker
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, een klein snufje zout.. ,, niet dagelijks doen, 1x in de week hoogstens, want uitendelijk als je het te vaak doet is het eigenlijk alleen maar slecht voor je tanden,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat er meestal in zit, is 'baking soda', geen gewoon keukenzout.
Wees voorzichtig met zout poetsen, schuurt teveel. Je poetst het glazuur eraf. Mensen hebben last van gevoeligheid bij warm/koud aan de tanden.

Roken is de grootste boosdoener. Zwarte koffie en rode wijn zijn ook boosdoeners.
Laat het bij een mondhyg. of tandarts schoon maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou ook geen keukenzout gebruiken. Er wordt ook gezegd dat je wittere tanden krijgt wanneer je regelmatig met een blaadje salie over je tanden wrijft. Dit zit ook vaak in kruiden tandpasta's als parodontax. Of dat werkt weet ik niet, het zal in elk geval denk ik niet zo slecht zijn als poetsen met keukenzout.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb dit een tijdje uitgetest en volgens mij werkt het echt niet... geen resultaat !